اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 شهریور امسال

پرواز فرودگاه اراک به مقصد نجف ‌اشرف برقرار می‌شود

استاندار مرکزی از راه‌اندازی پرواز فرودگاه اراک به مقصد نجف ‌اشرف از 2شهریور امسال خبر داد.

پرواز فرودگاه اراک به مقصد نجف ‌اشرف برقرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست هماهنگی برقراری خط پروازی عتبات عالیات اظهار داشت: با اجرای طرح پروژه توسعه فرودگاه اراک و تأمین زیرساخت‌های لازم خوشبختانه هم‌اکنون هیچ مشکلی برای پرواز هواپیماهای این فرودگاه به خارج از کشور وجود ندارد؛ به طوری که 20 شهریورماه شاهد اولین پرواز این فرودگاه به نجف اشرف خواهیم بود.

وی تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده یک پرواز در هفته از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف انجام خواهد شد که امیدواریم با استقبال خوب مردم همراه شود تا شاهد استمرار این پروازها باشیم.

استاندار مرکزی از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به ازای هر زائر 500 هزار تومان خبر داد و گفت: این تسهیلات از طریق 13 بانک در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

شعبانی‌فرد ادامه داد: همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی چنانچه کارمندان دولت بخواهند از پروازهای این فرودگاه استفاده کنند هزینه پروازها برای آنها به صورت تقسیط ماهانه خواهد بود که در صورت تصویب نهایی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

به گفته وی؛ 60 درصد از ظرفیت هر پرواز به صورت چارتر در اختیار دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان و مابقی در اختیار مردم خواهد بود. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه دایر شدن برنامه پروازهای داخلی با اولویت مشهد مقدس و عسلویه نیز در دست بررسی است، بیان کرد: چنانچه پروازهای داخلی دیگر به مقصد کیش، اصفهان، اهواز، تهران و شیراز نیز مورد استقبال مردم قرار گیرد، این پروازها را نیز دایر خواهیم کرد.

شعبانی‌فرد تأکید کرد: در پروازهای نجف ‌اشرف سهمیه خاص  نیز به اصحاب رسانه اختصاص یافته تا به تبلیغات و معرفی ویژگی‌های پروازی بپردازند.

محمدحسن مرتضوی، مدیر فرودگاه اراک نیز گفت: تطویل باند پروازی، پروژه لایتیگ و روشنایی طول باند فرودگاه اراک با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال صورت گرفته است.

انتهای پیام/87001/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول