اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد

کاهش 40 درصدی ابطال پروازها در فرودگاه آبادان

مدیر فرودگاه آبادان از کاهش 40 درصدی ابطال پروازها در این فرودگاه خبر داد.

کاهش 40 درصدی ابطال پروازها در فرودگاه آبادان

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با اجرای توافقنامه منعقده بین کشور ایران و عراق و عملیاتی شدن طرح‌های تقرب جدید پروازی، بیش از 40 درصد ابطال‌های پرواز ناشی از شدت باد در فرودگاه آبادان کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای صدور مجوز نفوذ به خاک عراق خاطرنشان کرد: مجوز نفوذ به خاک عراق در اسفند ماه 91 صادر شد و در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی برای فرود در شرایط باد شدید و یا سایر موارد از این معبر هوایی استفاده می‌کنند.

مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده که هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند، تصریح کرد: این مسئله در زمان جنگ تحمیلی عملیاتی نبود، اما بعد از جنگ تحمیلی چون تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند که در بسیاری از مواقع به دلیل سرعت شدید باد و گرد و غبار، کاهش دید و ابطال پروازها رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر این مهم در اجرای عملیات پروازی و افزایش تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در مسیر آبادان گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح تقرب فرودگاه آبادان، کاهش لغو پروازهای این فرودگاه بود که از مقایسه سه ماهه اول سال 91 با مدت مشابه امسال کاهش 40 درصدی در ابطال پرواز را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 72001/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول