اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

کمک 475 میلیون تومانی به یتیمان کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از کمک 475 میلیون تومانی به یتیمان کهگیلویه و بویراحمدی در مدت گذشته از سال جاری خبر داد.

کمک 475 میلیون تومانی به یتیمان کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی ظهر امروز در نشست با حضور معاون اداری مالی کمیته امداد کشور و تعدادی از مدیران کل کمیته امداد مرکز و مدیران ستادی و شهرستانی به ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: به طور کلی 31 هزار و 764 خانوار با جمعیت 94 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد استان بوده و از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

وی ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: از مجموع جمعیت زیر پوشش این نهاد، تعداد 11 هزار و 702 دانش‌آموز و سه هزار و 671 دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

فرهادی با بیان این‌که یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در راستای توانمندی مددجویان اجرای طرح‌های اشتغال و نظارت مستمر بر این طرح‌ها خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر 9 هزار و 158 طرح فعال ویژه مددجویان در سطح استان داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون 18 هزار و 419 مورد نظارت و بازرسی بر این طرح‌ها صورت گرفته است. از این تعداد طرح‌های اجرایی 682 مورد طرح خودکفایی اجرا شده که 505 مورد از این طرح‌ها از تسهیلات بانکی و مابقی از اعتبارات کمیته امداد است.

فرهادی در خصوص بیمه اجتماعی گفت: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، بهره‌مندی مددجویان از بیمه اجتماعی است. در همین راستا دو هزار و 351 خانوار به تعداد هفت هزار و 149 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان از مهم‌ترین اهداف طرح بیمه اجتماعی را ارتقاء عزت نفس و منزلت اجتماعی مددجویان، احساس امنیت و امید به آینده و همچنین پایداری طرح‌های اشتغال و استفاده از مزایای این بیمه از جمله استفاده از دفترچه‌های درمانی، خدمات دوران بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی عنوان کرد.

وی تعداد ایتام تحت حمایت را پنج هزار و 410 یتیم اعلام کرد و گفت: حامیان ایتام در این پنج ماهه چهار میلیارد و 705 میلیون ریال به ایتام تحت سرپرستی خود کمک کرده‌اند.

فرهادی تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان یکی از دیگر از سرفصل‌های ارائه شده به مددجویان است که در این زمینه تعداد 10 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند از خدمات بیمه درمانی کمیته امداد برخوردار هستند.

وی پرداخت 491 مورد کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج‌های جوان، 451 مورد اجاره مسکن، دو هزار و 644 مورد تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه تغذیه به یک هزار و 300 کودک زیر شش سال و یک هزار و 400 مورد تکمیل و احداث مسکن را از دیگر خدمات ارائه شده در این پنج ماه بیان کرد.

فرهادی با اشاره به این‌که مبلغ 27 میلیارد ریال از محل مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است، گفت: این مبلغ از وجوهات شرعی، صدقات و حساب‌های انتظامی و برنامه‌های رمضان به دست آمده و در سرفصل‌های مشخص شده هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد: خدمات ارائه شده توسط این نهاد با همکاری و مشارکت همه حوزه‌ها و زحمت همه امدادگران صورت گرفته و تلاش ما این است که با همت همکاران همه کارها به روز شده و با قوانین و بخشنامه‌های جدید ارائه شده همخوانی داشته باشد.

فرهادی در پایان خواستار همکاری در خصوص رفع مشکلات کمیته امداد استان در موارد مختلف از جمله مشکلات ساختمان اداری و اردوگاه و در بحث درمان شد.

انتهای پیام/82009/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول