اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهم تا شانزدهم شهریور ماه

برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نهم تا شانزدهم شهریور ماه را زمان برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در این استان اعلام کرد.

برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن شفیعی‌ها ظهر امروز در جمع هنرمندان پیرامون سیاست‌های برگزاری جشنواره رضوی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری رضوی برای یازدهمین سال متوالی در سطح کشوری و بین‌المللی با شرکت 70 کشور جهان برگزار می‌شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بسط و گسترش فرهنگ و سیره امام‌ رضا (ع) در میان جوامع مختلف با زبان هنر و اشکال مختلف را جزو اهداف این جشنواره در قالب تشکل بنیاد فرهنگی هنری امام‌ رضا (ع) برشمرد.

وی ادامه داد: در جشنواره امام رضا (ع) استان‌های مختلف کشور هر یک متولی انجام یک رشته از میان رشته‌های مختلف فرهنگی هنری هستند و استان قزوین نیز برای هشتمین سال پیاپی مسئولیت اجرای بخش ادبیات نمایشی و نمایشنامه‌نویسی را بر عهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: همچنین از دو سال گذشته بخش بازی‌نامه‌نویسی نیز به مجموعه دو رشته تحت مسئولیت قزوین برای جشنواره امام‌ رضا (ع) اضافه شده است.

شفیعی‌ها تصریح کرد: همچنین بنیاد امام‌ رضا (ع) از سال گذشته و در راستای گسترش سالانه فرهنگ و سیره رضوی با توصیه رئیس‌جمهور وقت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس سیاست فرهنگی این بنیاد هفته‌های فرهنگ رضوی در استان‌های مختلف مرتبط با هفته‌های از پیش تعیین شده، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همچنین 10 استان در سال گذشته و امسال عهده‌دار اجرای این مسئولیت‌ها بوده‌اند.

شفیعی‌ها‌ نهم تا شانزدهم شهریور ماه را زمان برگزاری هفته فرهنگ رضوی در قزوین اعلام کرد و افزود: در آستانه ورود به دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) این برنامه در استان قزوین برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: نشر فرهنگ و معارف رضوی برای آشنایی هر چه بیشتر با سبک و سیره زندگی امام رضا (ع) جزو اهداف برگزاری جشن هفته رضوی است چراکه تمامی افراد در جامعه امروز نیازمند شناخت هرچه بیشتر و عمیق‌تر از سیره و زندگانی اهل بیت (ع) هستند.

شفیعی‌ها شهریور ماه را کلید اجرای رویکرد‌های ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین همایش بزرگداشت مرحوم علامه زرآبادی هم‌زمان با هفته قزوین در 12 شهریور ماه با سخنرانی آیات عظام سیدان از علمای مشهور شهر مشهد و صدوقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77005/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول