اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان

تغییر نگرش فرهنگی زمینه اشتغال بانوان دانش‌آموخته را فراهم می‌سازد

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان، مشاغل خانگی را یک فرصت مناسب برای رونق اشتغال عنوان و بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی و تغییر نگرش فرهنگی در زمینه کار تاکید کرد.

تغییر نگرش فرهنگی زمینه اشتغال بانوان دانش‌آموخته را فراهم می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه عزیزآبادی فراهانی عصر امروز در نخستین نشست تخصصی بانوان تعاونگر استان با اشاره به اینکه که یکی از تجارب موفق دنیا در کاهش هزینه‌های تولید، حمایت از کسب و کارهای خانگی است گفت: با توجه به اینکه مشاغل خانگی در دنیا رو به توسعه است در کشور ما این مشاغل از گذشته و به طور سنتی موجود بوده و می‌توان از این تجربه‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کارهای کوچک استفاده کرد.

وی اظهار داشت: مشاغل خانگی به عنوان نوعی فعالیت اقتصادی در خانه یا در محل مجاور زندگی، امکان مشارکت بیشتر زنان و حتی اعضای دیگر خانواده را فراهم می‌کند و بدین ترتیب راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و استفاده بیشتر از توانمندی‌های زنان است.

فراهانی با تاکید بر نقش کلیدی و اثرگذار بانوان در امر فرهنگ سازی و پرورش سرمایه‌های انسانی و تولید سرمایه‌های فرهنگی که بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بیان داشت: ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تغییر رفتار و بهبود ساختار وضعیت اشتغال بانوان از جمله اهداف دنبال شده در حوزه اشتغال بانوان است.

وی اضافه کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی که متناسب با توان و خلاقیت زنان باشد باید در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه اشتغال بانوان مورد توجه قرار گیرد.

فراهانی با اشاره به بیکاری زنان تحصیل‌کرده و عدالت در توزیع فرصت‌های شغلی بانوان و تسهیلات و مزایای آن‌ها، بیان داشت: بخش عمده‌ای از بیکاری در بخش زنان و مردان مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است که باید با تغییر نگرش فرهنگی که از کار در جامعه وجود دارد تغییراتی را در این زمینه ایجاد کرد.

مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن یادآوری اینکه طرح مشاغل خانگی با هدفمندی و مدیریت خوب، علاوه بر بهبود معیشت خانواده، رونق بازار، استقلال پایدار و در نتیجه رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت، گفت: موضوع مشاغل خانگی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با نام طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی در دولت مورد توجه قرار گرفته و در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی انجام و یا در حال انجام شدن است که نیازمند عزم همگانی در تحقق اهداف جامع این طرح هستیم.

انتهای پیام/88001/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول