اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر خوی خبر داد

برگزاری اولین جشنواره نقاشی دیواری در خوی

عضو شورای شهر خوی از برگزاری نخستین جشنواره نقاشی دیواری با هدف ارتقای فرهنگ بومی خوی خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره نقاشی دیواری در خوی

سجاد چهره‌آرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری و اهداف این جشنواره، اظهار داشت: شهرداری خوی با فراخوان گروه‌های مختلف هنری و هنرمندان عرصه نقاشی و هنرهای تجسمی جهت حضور در این جشنواره به منظور ارتقای فرهنگ بومی، نگرشی نو به تاریخ، فرهنگ و هنر خوی، ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش آرامش بیشتر شهروندان در ارتباط با محیطی که در آن هستند تلاش می‌کند.

چهره‌آرا تصریح کرد: بازآفرینی اعیاد بومی و ملی، ساماندهی ساختار تبلیغی و سیمای شهری و جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز، ایجاد فضای بصری متناسب با ساختار فرهنگی، تاریخی خوی و حفظ معماری ایرانی، اسلامی و بومی از دیگر مواردی است که شهرداری در برگزاری این جشنواره به آن‌ها تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت انفرادی و یا گروهی، طرح‌ها و آثار ابتکاری و بدیع خود را به صورت برداشتی آزاد و با استفاده از شیوه‌های اجرایی خلاق در راستای موضوعات پیشنهادی ارائه کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خوی با بیان موضوعات مطرح این جشنواره، افزود: نگرشی به فرهنگ، اصالت و جلوه مذهبی شهر دارالمومنین خوی، شخصیت‌های برجسته تاریخی خوی، طرح‌های ترکیبی مدرن و سنتی در حوزه فرهنگ و هنر و تاریخ خوی، نقاشی حوزه کودکان، طرح‌های آموزشی مدرن شهروندی و شهرنشینی، طرح‌های انتزاعی و برداشت آزاد از هنر، ترکیب خط نقاشی، مینیاتور، نگرشی نو به اعیاد و جشن‌های بومی، ایرانی و اسلامی، شمس و مولانا و عرفان اسلامی، شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی خوی، ترکیب معماری و نقاشی از موضوعات مطرح شده در این جشنواره هستند.

چهره آرا اضافه کرد: طرح‌های ارائه شده مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح‌هایی از سوی هیئت داوران انتخاب می‌شوند که از مخاطب‌ پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا در فضای شهری در قالب نقاشی دیواری را داشته باشند.

وی با اشاره به زمان‌بندی اجرای جشنواره، افزود: زمان ارسال آثار حداکثر تا روز 21 مرداد ماه سال‌جاری بوده و پس از اجرای طرح‌های منتخب در 10 روز پس از اعلام نتایج هیئت منتخب آثار، روز 15 شهریور ماه طی مراسمی، آثار برتر نقاشی اجرا شده بر روی دیوارهای سطح شهر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول