اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس:

استاندار کردستان از نخبه‌های ملی انتخاب شود

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با اشاره به اهمیت استان کردستان در کشور، خواستار انتخاب استاندار آینده از میان نخبگان توانمند در سطح ملی شد.

استاندار کردستان از نخبه‌های ملی انتخاب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران بیجار ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: خط مشی و روش شهیدان رجایی و باهنر به گونه‌ای بود که در مدت کوتاه خدمت نشان دادند که برای دولتمردان و انسان‌هایی که در خط امام و شهدا و ولایت حرکت می‌کنند، الگوی هستند.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال به دلیل روی کار آمدن دولت یازدهم متفاوت‌تر است، افزود: همگان انتظار دارند براساس شعار و هدف این دولت تحت عنوان دولت تدبیر و امید با ایجاد امید و انگیزه‌ای که میان مردم و مسئولان ایجاد شده است، هدفشان عملی و به فعلیت برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با اشاره به خلق حماسی از جانب مردم در 24 خردادماه، اظهار کرد: بعد از  خلق حماسه سیاسی 24 خرداد از جانب مردم و تکمیل آن در 24 مرداد با رأی حداکثری وزرای کابینه، این انتظار می‌رود که دولت یازدهم به وضعیت اقتضای مردم بیشتر رسیدگی کند.

بیاتیان متذکر شد: ما منتظریم که هم دولت، مسئولان و هم مردم عزیز ایران و دلسوزان و آنهایی که توانایی دارند در  مرحله بعدی انتظار مقام معظم رهبری زمینه تحقق حماسه اقتصادی را محقق سازند.

وی اذعان داشت: در مورد شهرستان بیجار وضعیت هر چند شاید کاملاً ایده‌آل نباشد، اما حرکت روبه جلو است و کارهای خوبی در حال اجراست و در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی بودیم و امید است کارنامه مثبت‌تری از مسئولان اجرایی و دلسوزان نظام در استان کردستان و بیجار داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید شاهد تغییر مسئولین ارشد استانی خواهیم بود گفت: انتخاب مدیران شایسته در استان کردستان از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است و همانگونه که در تمامی نظام‌های دموکراتیک مدت خدمت مسئولین چهار ساله است در ایران اسلامی نیز روال بر این بوده  و این  تغییر فرصتی برای خدمت‌گذاری خالصانه به مردم است.

بیاتیان از جمله شاخصه‌های انتخاب استاندار را توان مدیریتی بالا، متخصص و با تدبیر  و شناخت تمامی نقاط استان عنوان کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس افزود: استان کردستان به فردی تازه نفس و با تدبیر و کسی که متخصص باشد نیاز است تا امور استان را خوب مدیریت کند و برای رونق، آبادانی و شکوفایی استان تلاش نماید.

این مسئول با بیان اینکه نمایندگان مردم کردستان در مجلس در انتخاب استاندار به دنبال گرایش سیاسی نیستند، گفت: برای انتخاب استاندار دنبال این هستیم در میان بهترین‌ها، برترین و نخبه‌ترین را انتخاب کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه توسعه صنعت نیازمند بازنگری است، اذعان داشت: با دوری از شعارزدگی و بازنگری صنعت موجبات پیشرفت در این زمینه را فراهم کنیم.

بیاتیان توجه و به کارگیری متخصصان بومی در زمینه توسعه استان را از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از افراد متخصص بومی برای اعتلای صنعت استان یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت استان باید بر پایه توانمندی‌های بومی استقرار یابد گفت: سرمایه‌گذاری ما باید در صنعت‌هایی که جزو نیاز ها و مطالبات بین‌المللی از جمله بهداشت و تغذیه که از نیازهای اصلی مردم است تمرکز بیشتری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با اشاره به شرکت‌های مستقر در شهرستان بیجار بر اتحاد و همراهی این شرکت‌ها با مردم در خصوص رفع مشکلات آنها تصریح کرد: معادن و شرکت‌های مختلف یک فرصت ارزشمند برای بیجار هستند با این شرط که  مدیریتی آگاه و  کاردان بر آن مدیریت کند.

وی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکری با مشارکت جوانان در این زمینه گفت: این اتاق فکر با بهره‌گیری  از تجربه افراد مجرب و تفکر جوانان و با محوریت عقل و دانایی و خرد بر مشکلات صنعت بیجار در این راستا فایق آیند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اهمیت و تشکیل این اتاق فکر خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات کمبودها در گرو مدیریت مدبرانه و استفاده از نخبگان و استعدادهای جوانان است.

وی عنوان کرد: وجود این شرکت‌ها و ایجاد زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی موجب جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه سیستم اداری ما سیستمی تنبل است گفت: در کلیت منابع بانکی دچار مشکل هستیم که با همکاری بخش خصوصی و ایجاد حماسه اقتصادی مرتفع خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند دولت نهم و دهم و تقدیر از آقای احمدی نژاد برای خدمات ارزنده‌اش گفت: رهبر معظم در آخرین دیدار هیئت دولت دهم به صورت شفاف از خدمات آنها تقدیر کرد.

بیاتیان در ادامه با بیان اینکه امید است با روی کارآمدن دولت یازدهم دولت تدبیر و امید بر مشکلات معیشتی مردم نظارت بیشتری داشته باشد بیان کرد: این دولت  با بکار بستن شعار و آرمان‌های امام  راحل در زمینه اعتلا و زنده نگه‌داشتن انقلاب با تلاش به مردم خدمت کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مردم کردستان داشته باشند گفت: امید است دولت یازدهم با ارائه بودجه‌های جهشی در پیشرفت اقتصادی و مشکلات بیکاری و معیشتی کمک کرده باشد.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول