اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دختر شهید روحانی مبشر:

خدمت صادقانه به مردم از ویژگی‌های شهید مبشر بود

دختر شهید حجت‌الاسلام عبدالحسین مبشر گفت: خدمت صادقانه به مردم از ویژگی‌های شهید مبشر بود.

خدمت صادقانه به مردم از ویژگی‌های شهید مبشر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عاطفه مبشر ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج ادارات لرستان، گفت: آسایش و آرامش امروز جامعه ما مدیون خون شهداست.

وی به ابعاد شخصیتی شهید حجت‌الاسلام عبدالحسین مبشر اشاره کرد و افزود: شهید مبشر در سال 1325 شمسى در روستای سیاهپوش از توابع شهرستان الشتَر خرم‌آباد، در خانواده‌اى مذهبى و کشاورز دیده به جهان گشود.

دختر شهید عبدالحسین مبشر گفت: این شهید والامقام در سال 1342 مبارزات خود را آغاز کرد و به دلیل همین مبارزات ساواک وی را تحت‌نظر داشت.

مبشر یادآور شد: این شهید والامقام مسئولیت‌های متعددی در دوران انقلاب داشته و آخرین مسئولیت ایشان رئیس بنیاد شهید لرستان بوده است.

دختر شهید مبشر گفت: خدمت صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید مبشر بوده و از این کار لذت می‌برد.

وی تصریح کرد: حس ایثارگری، سخاوت و مردم‌داری ایشان از دیگر ویژگی‌های این شهید والامقام بود.

دختر شهید مبشر گفت: این شهید نسبت به بیت‌المال دقیق بوده و همیشه از استفاده آن پرهیز می‌کرد.

وی افزود: هیچ‌وقت دوست نداشت از اداره چیزی به خانه بیاورد بلکه همیشه از خانه هم به اداره می‌برد.

دختر شهید مبشر گفت: ایشان در بحث اعتقادی و دینی خیلی دقیق بودند و همیشه بر این موضوع تاکید داشت.

مبشر گفت: شهید مبشر نسبت به آبروی مردم خیلی حساس بود و همیشه سعی داشت که آبروی مردم را حفظ کند.

وی خطاب به مسئولان گفت: باید قدر این فرصت‌های طلایی که شهدا برای ما به وجود آورده‌اند را برای خدمت به مردم بدانیم.

در این مراسم حجت‌الاسلام شهید عبدالحسین مبشر که پنجم مهر ماه سال 1360 در سن 35 سالگی توسط عوامل خود فروخته استکبار و منافقین مزدور در خرم‌آباد به شهادت رسیده بود، به عنوان شهید شاخص بسیج ادارات استان لرستان معرفی شد.

شهید مبشر در سال 1325 شمسى در روستای سیاهپوش از توابع شهرستان الشتر خرم‌آباد، در خانواده‌اى مذهبى و کشاورز دیده به جهان گشود.

وی دوره ابتدایى تا سوم دبیرستان را فرا گرفت، ولى میل باطنى و تربیت خانوادگى موجب ورودش به حوزه علمیه شد.

عبدالحسین ابتدا در مدرسه کمالیه خرم‌‌آباد مشغول دروس حوزوى شد، پس از مدتى به قم هجرت کرد و ضمن استفاده از محضر بزرگان حوزه و شرکت در درس خارج، تحصیلات جدید را نیز ادامه داد و در سال 1352 در رشته علوم سیاسى دانشگاه تهران، مدرک لیسانس خود را اخذ کرد.

در تشریح ویژگی‌های شخصیتی شهید مبشر نقل شده است که وی از بلندی همت و نظر، عشق و علاقه به کسب علم و معرفت، روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت، سعه صدر و سماجت و گشاده‌رویی و مردم‌دوستی، اهتمام به روزی حلال و رعایت بیت‌المال و لطافت روح و رقت قلب برخوردار بوده است.

روشن‌بینی، بینش و بصیرت فوق‌العاده این شهید والامقام باعث شد که تحصیلات حوزوی را با دروس دبیرستان و سپس دانشگاه آمیخته کند، به نحوی که با شرکت در کنکور در سال 1347 در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در حالی که ملبس به لباس مقدس طلبگی بود، به تحصیل در دانشگاه تهران پرداخت و در سال 1352 با اخذ درجه لیسانس از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل و در آموزشگاه‌های خرم‌آباد به شغل مقدس معلمی پرداخت.

شهید مبشر از بعد عشق به شهادت در راه خدا و نترسیدن از مرگ سرآمد و ممتاز بود، به‌نحوی که در بحبوحه ترورهای کور منافقین در سال 60 چند بار تهدید شده بود و حتی یک بار در محل کار یعنی بنیاد شهید استان مورد سوءقصد قرار گرفت، با این حال هرگز راضی نشد که برای او محافظ فرستاده شود و می‌گفت: نمی‌توانم بخوابم و کسی از من محافظت کند و معتقد بود که ما برای فضیلت و شرافتمان باید مبارزه کنیم و بمیریم.

شهید مبشر در سپیده‌دم پنجم مهر ماه سال 60 با ماشین سواری شخصی خود در محله قاضی‌آباد خرم‌آباد به سمت محل کار حرکت کرد و دقایقی بعد توسط عوامل خود فروخته استکبار و منافقین مزدور به شهادت رسید و پیکر وی در میان حزن و اندوه آحاد جامعه و با حضور بسیار پرشکوه مردم متدین و عزادار خرم‌آباد تشییع و در بهشت رضای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2304/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول