اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

خدمت به مردم و رضای خداوند شاخصه اصلی کار کارمندان است

کارمندان از انسان‌های خدمتگزاری هستند که هدفشان خدمت به مردم و برای خشنودی خداوند است.

خدمت به مردم و رضای خداوند شاخصه اصلی کار کارمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، همه ساله روز کارمند در هفته دولت نشان از توجه دولت به کار و زحمات کارمندان است.

در نظام اسلامی، فلسفه وجودی سازمان‌ها و نهادها و نیز به کارگیری کارمندان و کارگزاران اجرایی، خدمت‌رسانی به مردم است.

در نظام مقدس اسلام کارمندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و درستی بسیاری از کارها به دست آنان است؛ چنانکه امیرمؤمنان حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: کارها به دست کارمندان راست و درست می‌شود.

در اسلام، منزلت اجتماعی به عنوان موهبت و امانت الهی در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد تا برای رفع محرومیت‌ها و گرفتاری‌ها از امور جامعه به کار گرفته شود.

نظام اسلامی همواره نیازمند کارمندان و کارگزارانی است که در برابر زرق و برق دنیا نلغزند و در دام آلودگی‌ها گرفتار نشوند. بی‌شک، تنها قدرتی که چنین نیروی بازدارنده‌ای را ایجاد می‌کند، تقواست. به سبب اهمیت بسیار تقوا در اسلام، پیشوایان معصوم (ع) آن را عامل مهمی در گزینش کارمندان دانسته و همواره به این صفت اخلاقی پسندیده سفارش کرده‌اند.

در نظام اسلامی همچنین بر ویژگی خیرخواهی کارمندان تأکید شده است و اهمیت خیرخواهی از آن روست که کارمند خیرخواه، همواره در پی صلاح و عزت افراد جامعه است و ذلت و حقارت آنها را تحمیل نمی‌کند، چراکه نگاه او به همنوع، به گونه‌ای است که از سربلندی‌شان، خرسند و از خواری آنها اندوهگین می‌شود. به همین سبب، از سر خیرخواهی، از هر نوع فداکاری برای تأمین رفاه و سعادت جامعه دریغ نمی‌ورزد.

این قشر زحمت‌کش باید مردم را دوست و از خود بدانند و تا زمانی که کسی مردم را از خود نداند و دوستی آنان را در دلش راه ندهد، اگر به پست و مقامی نیز برسد، شوق خدمت به مردم را نخواهد داشت؛ بلکه به شدت از آنان گریزان است و زیر بار انجام بهتر مسئولیت نمی‌رود.

سرعت عمل و برطرف ساختن مشکلات مردم در اسرع وقت، یکی از موارد تحقق خدمت به مردم است. شایسته است در نظام اسلامی، جریان امور به صورتی باشد که از هرگونه اتلاف وقت مردم و ایجاد سرگردانی و سردرگمی به دور باشد و کارهای مردم در اولین زمان ممکن انجام گیرد. تحقق بخشیدن به این توصیه نقش فراوانی در موفقیت و پیشرفت کارهای کارکنان و مدیران دارد.

خدمت در استان‌هایی چون کردستان که در مسیر توسعه قرار دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیاز است تا مسئولان با همت بیشتری حرکت کنند. 

و در پایان اینکه کارمند همه همت و تلاش خود را برای گشایش گره‌های زندگی انسان‌ها، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه بر می‌دارد و کار و تلاش و فعالیت او به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول