اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

دولت به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند

امام جمعه راور گفت: دولت جدید توصیه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و به آنها عمل کند.

دولت به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور با دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه، اظهار داشت: هر کسی که تقوای الهی را پیشه کند خدا برای او در کارش سهولت و آسانی قرار می‌دهد.

وی در رابطه با سلسله بحث‌های کار و تلاش در اسلام با بیان حدیثی از امام علی (ع) عنوان کرد: فردی که بیکار است و دنبال کار و تلاش نمی‌رود در زندگی به سعادت نمی‌رسد و به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: روایات و احادیث فراوانی از ائمه معصومین (ع) است که این بزرگواران نه تنها در گفتار بلکه در کردار هم کار و کوشش را به جامعه بشری معرفی و تفهیم کرده‌اند و به همان میزان که به کار و تلاش تاکید کردند، نسبت به هر‌گونه سستی، کسالت و بیکاری عکس‌العمل نشان داده‌اند.

امام جمعه راور متذکر شد: اسلام دین دنیا و آخرت است و در کسالت و بیکاری که کلید هر بدی است، خیری وجود ندارد و اگر برنامه‌ریزی اقتصادی داشته باشیم ‌و برای تأمین معاش رنج و زحمت را تحمل کنیم، نزد خدا و خلق خدا محبوب هستیم.

تویسرکانی، پیروان ولایت اهل‌بیت (ع) را دارای مقامی بلند و رفیع نزد خدای متعال دانست و خاطر نشان کرد: لازمه تشیع پیروی از دستورات پیشوایان و امامان است و اهل‌بیت (ع) هیچ‌گاه از تلاش و کوشش دست بر نداشتند و برای آبادانی جامعه اسلامی تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به 25 شوال، عصر امام‌ صادق‌ (ع) را یکى‌ از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ‌ اسلام‌ دانست که‌ از یک‌ سو ناآرامی‌ها و انقلاب‌هاى‌ پیاپى‌ گروه‌هاى‌ مختلف‌ به ویژه‌ از طرف‌ خون‌خواهان‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) رخ‌ مى‌داد و از دیگر سو‌ عصر آن‌ حضرت‌، ‌برخورد مکتب‌ها و ایدئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود.

امام جمعه راور به مقاومت سوریه در برابر صهیونیست‌ها و تروریست‌ها اشاره کرد و افزود: حامی این عده استکبار جهانی است که تنها به دلیل مقاومت سوریه در برابر اشغالگران قدس چنین کشور مسلمانی را مورد هجمه قرار داده و به بهانه‌های واهی قصد حمله نظامی به این کشور را دارد که خوشبختانه ارتش و مردم سوریه با قدرت و صلابت ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: شهید رجایی و باهنر برای همه اقشار ملت اسوه و نمونه هستند و باید از زندگی نورانی و ارزشمند آنان درس بگیریم، زیرا این دو شهید والا‌مقام با روحیه اخلاص و فداکاری که داشتند حجت را بر همه دولت‌مردان تمام کردند.

تویسرکانی در پایان ابراز داشت: دولت جدید توصیه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهد و به آن عمل کند و تمام سعی خود را به کار گیرد تا این دولت مطلوب امام زمان (عج)، رهبری و ملت ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول