اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

حمله به سوریه سیلی محکمی در پی خواهد داشت

امام جمعه جیرفت گفت: سوریه مانند عراق و افغانستان نیست، اگر آنها به خاک سوریه حمله کنند، سیلی‎هایی از مردم و ارتش سوریه و همچنین حامیان آن می‎خورند که نتوانند در جامعه خود سر بلند کرده و آن را حفظ کنند.

حمله به سوریه سیلی محکمی در پی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‎های نماز‌جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت دو سردار مدیریت کشور شهیدان رجایی و باهنر است، دو دولتمرد انقلابی و مخلصی که بدخواهان نتوانستند، وجودشان را تحمل کنند، بنابراین آتش کینه و حسادت در درونشان برافروخته شد و آنان را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه نسل‌کشی در بین جامعه بشریت به واسطه نفاق، حسادت و کینه‎ سابقه طولانی دارد، افزود: منافقان تصور می‌کردند که با این کار مانع را از سر راه خود برداشتند، اما در حقیقت غافل از این امر بودند که شهادت توفیق الهی است و نصیب هر کس نمی‎شود.

عسکری با تشکر از خدمات صادقانه و بی‎منت مسئولان به عنوان خادمان مردم تصریح کرد: برخی از مدیران برای مردم مانع ایجاد می‎کنند و با انجام کارهای خلاف آنان را نسبت به سیستم اداری بدبین می‎کنند.

وی با تأکید بر اینکه این افراد به خود، ملت و انقلاب خیانت می‎کنند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی میراث شهدا است و این همه خون داده شده تا انقلاب به ثمر برسد، بنابراین کسانی که عمل ناشایستی در این نظام انجام می‎دهند در حقیقت خود را نابود می‎کنند.

عسکری عنوان کرد: برای دولتمردانی که در دولت یازدهم نیز سکان اجرایی و اداره کشور را به دست گرفته‎اند، آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم که بتوانند با تدبیر، حکمت و خلاقیت جامعه را اداره کنند، امیدها را ناامید نکرده و هر چه بیشتر و بهتر مردم را به نظام، انقلاب و سیستم اجرایی دلگرم‎تر کنند که این خود یک عملی بزرگ و اقدامی بسیار ارزشمند است.

امام جمعه جیرفت گفت: به دلیل پیروزی‌های پیاپی مردم و ارتش سوریه و عقب رانده شدن تروریست‎های اعزامی از مناطق مختلف اروپا، عربی و ... که اتحاد و مثلث شوم عربی، غربی و صهیونیستی را تشکیل دادند که یک ضلع آن را برخی اعراب نابخرد، یک ضلع غربی‎ها و ضلع دیگر را صهیونیست‎ها تشکیل دادند، خیانت، آدمکشی و ترور در این کشور به راه افتاد.

عسکری بیان داشت: به دنبال شکست‎های پیاپی آمریکا، انگلیس و فرانسه چند روزی است که بر طبل جنگ می‎کوبند و اعلام کرده، قصد دارند به سوریه حمله کنند، بنابراین تروریست‎ها را از سراسر دنیا به این کشور فرستادند، اما مردم و ارتش سوریه دشمنان را به عقب می‎رانند.

وی اذعان داشت: آمریکا و متحدانش خود سلاح شیمیایی به دست دیگران دادند تا آنها را در سوریه به کار گیرند و به این بهانه وارد جنگ با این کشور شوند، در حالی که دولت سوریه قصد بررسی این مسئله را داشت، اما آنها تنها بنای جنگ دارند.

عسکری با بیان اینکه برخی کشورهای مسلمان از آمریکا و رژیم صهیونیستی در این اقدام حمایت کردند، خاطر نشان کرد: 10 سال قبل این کشورها به غرب و شرق ایران از جمله کشورهای افغانستان و عراق حمله کردند، اما دستاورد این اقدام برای خود آنها و کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته، جز قتل و ناامنی نبود و هیچ آبادانی در این کشورها به وجود نیاورد.

امام جمعه جیرفت گفت: دستاورد این جنگ‎ها برای مردم کشورهایی که در این جنگ‌ها نیز شرکت کردند، تابوت سربازان کشته شده‎ای بود که به خانواده‌های آنان تحویل داده شد و این نتیجه تجاوز قدرت‎های بزرگ است.

وی افزود: سوریه مانند عراق و افغانستان نیست، اگر آنها به خاک سوریه حمله کنند، سیلی‎هایی از مردم و ارتش سوریه و همچنین حامیان آن می‎خورند که نتوانند در جامعه خود سر بلند کرده و آن را حفظ کنند.

عسکری با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال اظهار داشت: امام صادق (ع) از فرصت انتقال قدرت بین بنی‌امیه استفاده کرد و هزاران دانشمند تحویل جامعه بشری داد، بنابراین باید هم شکار فرصت‎ها را از این امام همام بیاموزیم و هم تلاش کنیم تا در عمل پیرو اهل بیت (ع) باشیم.

انتهای پیام/80002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول