اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

دخالت آمریکا در سوریه فاجعه‌ای برای منطقه است

امام جمعه خوی دخالت آمریکا در سوریه را فاجعه‌ای بزرگ برای منطقه عنوان کرد.

دخالت آمریکا در سوریه فاجعه‌ای برای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: بر اساس روایتی از ایشان مبنی بر (اِنّا لَنُحِبُّ مِنْ شیعَتِنا مَنْ کانَ عاقِلاً فَهِماًفَقیهاً حَلیماً مـُداریاً صَـبـُوراً،صـَدوقاً وَفِیّاً) شیعیانی مورد حب ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند که عاقل، فهیم، دانشمند، فقیه، صبور و اهل مـدارا بوده،صادق و وفادار باشند.

صبر و پایداری از جمله مفاهیم ارزشی دین اسلام است

وی ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا، به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: متقی کسی است که زبانش را از گفتار بیهوده و گناه حفظ کند.

وی در ادامه با پرداختن به مباحث مربوط صبر و پایداری اظهار داشت: واژه صبر با اشتقاق‌های مختلف آن، یکصد بار در قرآن تکرار شده است و در ابعاد مختلف از قبیل آثار و برکات صبر ، معرفی اسوه‌های صبر ، تبیین علل و عوامل صبر ، علل بی‌صبری و جزع، آثار و پیامدهای بی‌صبری به بحث و بررسی پرداخته است که نشان از اهمیت آن در پیشگاه الهی دارد.

رعایت بانکداری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی تصریح کرد: موضوع بانکداری اسلامی یا بانکداری بدون ربا از جمله دغدغه‌های اصلی ارکان نظام جمهوری اسلامی حوزه‌های علمیه و متخصصان اقتصاد اسلامی در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله، این موضوع در جلسات شورای انقلاب، قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی ، هیئت دولت و سایر مراکز اقتصادی در ادوار مختلف مورد بررسی قرار گرفته و از ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

وی بر لزوم توجه به ابعاد مختلف بانکداری اسلامی از قبیل معاملات بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها، بهره بانکی، کارمزدها، انواع سپرده‌گذاری‌ها، تسهیلات بانکی، وام‌ها ،سود تضمینی، انواع پس‌اندازها، تسهیلات اعتباری، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و کوتاه مدت،تسهیلات قرض‌الحسنه، فروش اقساطی، تسهیلات مضاربه، تسهیلات اجاره به شرط تملیک، تسهیلات از طریق بیع سلف، تسهیلات بانکی از طریق جعاله و مزارعه و مساقات و ده‌ها موضوع دیگر بانکی تأکید کرد.

وی با اشاره به بیانات مهم ولی امر مسلمانان در ملاقات با هیئت دولت اظهار داشت: آن بزرگوار شاخصه‌های دولت مطلوب را به ترتیب سلامت اعتقادی، سلامت اخلاقی و سلامت عملکردی، خدمت کردن به خلق، برقراری عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، حکمت و خرد گرایی در کارها و نیز تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور اعلام کرد.

دخالت آمریکا در سوریه فاجعه‌ای برای منطقه است

وی با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری در ارتباط با دخالت نظامی آمریکا در سوریه گفت: این اقدام قطعاً یک فاجعه براى منطقه خواهد بود و مطمئناً آمریکایى‌ها از این مسئله ضرر خواهند برد؛ همچنان که در عراق و افغانستان متضرر شدند.

وی ادامه داد: دخالت قدرت‌هاى فرامنطقه‌اى و خارجى در یک کشور، جز آتش‌افروزى و جنگ‌طلبى هیچ معناى دیگرى ندارد، که نفرت ملّت‌ها را نسبت به آن‌ها زیاد کرده و آنها را در منطقه باز هم بدنام‌تر از گذشته می‌کند.

انتهای پیام/61006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول