اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تعادل قوای درگیر در سوریه هدف آمریکا در حمله به سوریه است

امام جمعه اردبیل گفت: برقراری تعادل و توازن قوا بین دو طرف درگیر در سوریه هدف اصلی آمریکا از حمله به سوریه است.

تعادل قوای درگیر در سوریه هدف آمریکا در حمله به سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محمد حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: هدف اصلی از حمله به سوریه برقراری حقوق بشر، رسیدگی به آلام مردم سوریه، احیای دموکراسی و یا مبارزه با تروریسم و بکارگیری بمب‌های شیمیایی نیست بلکه غرب می‌خواهد با یک حمله محدود به ارتش سوریه تعادل و توازن قوای بین دو طرف درگیر در این کشور را برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بسیار علاقمند است تا درگیری‌ها و جنگ داخلی در سوریه به حدی ادامه پیدا کند تا قوای دو طرف فرسوده و تضعیف شوند تا برای رژیم صهیونیستی حاشیه بزرگ امنیتی ایجاد شود.

خطیب جمعه اردبیل به رگبار تناقض‌گویی غرب در قبال جامعه جهانی اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا تصمیم گرفته است تا در کنار القاعده بساط سوریه را برچیند و علیه نظام بشار اسد اقدامی مسلحانه انجام دهد در حالی که ادعای آمریکا و غرب در حمله به عراق و افغانستان از بین بردن گروه تروریستی القاعده بود.

عاملی گفت: این رفتارها نشان از تناقض و دوگانگی حرکت رژیم‌های استکباری است که با هیچ منطق و عقلی سازگار نمی‌باشد چرا که به معنای واقعی این رژیم‌های زالو‌صفت جامعه بشری را به تعارض مختلف واداشته‌اند.

وی بیان داشت: آمریکا از طرفی ادعای مبارزه با تروریسم سر می‌دهد و با هدف مقابله با عناصر تروریست به عراق و افغانستان وارد شده تا عاملان حادثه 11 سپتامبر را به سزای عملش برساند اما از طرفی امروز با همین تروریست‌ها در سوریه دست به یکی کرده تا در این کشور مردم بیگناه را به خاک و خون بکشد.

امام جمعه اردبیل، غائله سوریه را قائله فتنه‌گری‌ها جدید آمریکا و صهیونیسم توصیف کرد و افزود: بر اساس منشور سازمان ملل حمله به یک کشور باید با مجوز سازمان ملل باشد اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قلدر‌مآبانه بدون کسب مجوز سعی در حمله به سوریه را دارند تا در این جنگ نابرابر ضمن نمایش معیار دوگانه خود جان هزاران انسان بیگناه را بگیرند.

وی ادعای غرب را در دموکراسی ادعای کذب توصیف کرد و بیان داشت: آنها در حالی به رای ملت مشروعیت قائل هستند که همراهی با جامعه جهانی را شاهد باشند در حالی که این قید برای حاکمیت جمهوری در یک کشور را نظیر جمهوری اسلامی ایران باطل و رد شده می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل ادامه داد: با احصای تصمیمات متناقض آمریکا و اروپا و کشورهای مرتجع عربی و نهادهایی چون اتحادیه عرب، سلفی‌ها و وهابی‌ها در‌می‌یابیم که غرب دچار افول شده است و این افول به صراحت امروز در مدیریت آمریکا خودنمایی می‌کند.

عاملی گفت: خود غرب مدعی است که تمام ادیان در انجام مناسک خود آزاد هستند اما زمانی که مسلمانان می‌خواهند آداب اسلامی خود نظیر حجاب را به نمایش بگذارند با آن مخالفت می‌شود.

وی تناقض دیگر غرب را موضوع آزادی بیان توصیف کرد و گفت: در حالی که با شعار آزادی بیان به قرآن و پیامبر ما اهانت می‌کنند اما زمانی که سخن از هولوکاست می‌شود برای آن قیدی را وارد می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کرامت بشری با این رفتارهای متناقض شکسته است و بشریت نمی‌داند در برابر این تناقض‌گویی‌ها چه پاسخی را بدهد، یادآور شد: غرب با این تناقض خلایی را به وجود آورده است که تنها در‌صدد ضربه زدن به حقانیت اسلام است.

عاملی ادامه داد: هر مدیریتی که بر پایه عقلانیت نباشد فرجام نیکی نخواهد داشت و با شکست و هزیمت روبرو خواهد شد که حوادث اخیر خاورمیانه نشان می‌دهد که رهبریت جهانی آمریکا و غرب در حال افول است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش پایانی سخنان خود به قدرت پدافند هوایی کشورمان و پیشرفت‌های محیر‌العقول در صیانت هوایی از این مرز و بوم اشاره کرد و ابراز داشت: در سایه این توانمندی‌ها بود که رشید مردان هوایی کشورمان موفق شدند در جنگ هشت ساله 500 هواپیما و هلی‌کوپتر دشمن را سرنگون کنند.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول