اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه یزد:

حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد

امام جمعه شهر یزد با بیان اینکه آمریکا به اقدامات خود علیه کشور سوریه توجه کند گفت: حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد.

حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به تهدید حمله نظامی به سوریه از سوی انگلیس و آمریکا اظهار داشت: برای کشورهایی که با استفاده از نام و القاب دین اسلام با آمریکای جنایتکار متحد شده و برای سوریه خط و نشان می‌کشند.

وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار و متحدانش که دست‌ نشانده‌های سعودی هستند به اقدامات خود علیه کشور سوریه توجه کنند و به دور از عقلانیت دست به کاری نزنند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به سوریه نتیجه مشابهی با حمله به عراق و افغانستان دارد افزود: آمریکایی‌ها چشم بسته حرکت می‌کنند و بدون اینکه عواقب کار خود را بسنجند دست به کار می‌شوند و یا تهدید به انجام کاری می‌کنند.

وی با تشریح سوابق آمریکا در ایجاد آشوب و درگیری و جنگ افروزی در منطقه ادامه داد: آمریکایی‌ها نتیجه حمله به عراق و افغانستان را دیده‌اند و می‌دانند که حمله به سوریه هم نتیجه مشابهی دارد اما بازهم برخوردهای به دور از عقلانیت دارند و تا کنون در اقدامات خود نشان داده‌اند که به عواقب کار توجه نمی‌کنند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه انگلیس و فرانسه و آمریکا چشم بسته جلو می‌روند بیان کرد: فرض بر اینکه چند موشک هم به خاک سوریه پرتاب کنند آیا چیزی به غیر از ویرانی و خرابی و کشتار مردم بی‌گناه که دفاعی از خود ندارند نصیب این جنایتکاران خواهد شد؟

وی ادامه داد: اینکه برخی کشورهای عرب در منطقه با پول نفتی که به آمریکا می‌دهند و آتش این درگیری را شعله‌ور می‌کنند دستاوردی جز نفرت و در نتیجه خشم خداوند ندارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شعله‌ور شدن آتش درگیری و فتنه دامن آمریکا و متحدان آن را پر خواهد کرد بیان داشت: پول نفت، عرب‌ها را از خود بیخود کرده و جهل آنها را برانگیخته است که قصد نابودی اسلام و مسلمین دارند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: درآمدی که حاصل از فروش نفت به جیب عرب‌ها سرازیر شده باعث شده تا در دورانی که همه در حال پیشرفت و عبور از قله های علم و عقلانیت هستند آتش جاهلیت آنها شعله‌ور شده و جانی دوباره بگیرد که نتیجه آن اتحاد با آمریکا و تامین مالی برای جنگ‌افروزی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات از لج کشور مسلمان و مقدس ایران است تصریح کرد: هدف نهایی در این جنگ و ستیزها کشور ایران است و چون این کشور در برابر انحرافات و اقدامات دین ستیزانه آنها ایستاده است قصد دارند از راه‌های مختلف به ما فشار بیاورند.

ناصری با تاکید بر اینکه دشمنان بر اساس آیات الهی و روایات معصومین(ع) غافل هستند گفت: آنها غافل از این هستند که کشور مسلمان ایران با توکل بر خداوند و ایستادگی در برابر ضلم و ستم، نابودشان خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) افزود: امام جعفر صادق(ع) 34 سال امامت داشته‌اند با تربیت هزاران هزار شاگرد و طلبه مذهب شیعه را پایه‌گذاری کردند.

ناصری در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: منافقان و دشمنان کوردل با فتنه علیه دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه جدیدی را به دست عاملان نفوذی خود رقم زدند اما راهی از پیش نبردند.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه تنها 50 روز از فعالیت دولت شهید رجایی گذشته بود که به فیض شهادت نایل شدند عنوان کرد: منافقان کوردل برای منحل شدن دین اسلام و نظام جمهوری نوپای اسلامی برنامه ریزی کردند و بعد از عزل بنی‌صدر که شهید رجایی اداره کشور را به دست گرفت به خیال اینکه کار اسلام و ایران تمام است ایشان را به شهادت رساندند.

وی به تشریح ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و افزود: این دو بزرگوار عاشق ولایت، امامت و عنصری مکتبی در کشور بودند که تمام وجود خود را وقف بر خدمت به نظام و اسلام کرده بودند و با غلبه بر هوای نفس خود چیزی جز خدمت در سر نداشتند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر الگوگیری از این دو شهید والامقام گفت: مسئولان از رفتار و منش شهیدان رجایی و باهنر الگوبرداری کنند و در خدمت‌رسانی به مردم خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول