اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

عامل بحران‌سوریه دخالت خارجی است

امام جمعه لنده گفت: عامل اصلی بحران سوریه دخالت‌های بیگانگان در مسائل داخلی آن کشور بوده و سلاح شیمیایی تنها بهانه برای حمله آمریکا به سوریه است.

عامل بحران‌سوریه دخالت خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته دولت و دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انفاق یکی از خمیرمایه‌های شکل‌گیری بشریت بوده که با آن عدالت در جامعه محقق خواهد شد.

وی افزود: انفاق باید از چیزهای دوست‌‌داشتنی انجام شود و اولین کسانی که محق دریافت انفاق هستند پدر و مادر انسان هستند.

امام جمعه لنده گفت: افراط و تفریط در انفاق بنا بر تأکید معصومان جایز نیست، حد اعتدال باید در همه چیز رعایت شود.

* دولتمردان خدمت‌رسانی به مردم را با صداقت همراه سازند

کیانی‌اصل در ادامه به هفته دولت اشاره و تصریح کرد: خدمت صادقانه مهمترین یادگاری است که از یک کارمند به جای‌ مانده و نام‌ نیکش را پر آوازه می‌کند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر که به شهدای دولت معروف هستند با اخلاص و از خودگذشتگی که در خدمت‌رسانی‌ به مردم محروم و مستضعف بر جای گذاشتند جاودانگی‌ را برای خود برگزیدند.

خطیب نماز جمعه لنده گفت: جای بسی تقدیر و تشکر از همه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی در دولت‌های قبلی وجود داشته که با عمران و آبادانی که در کشور راه انداخته‌اند یک کشور پیشرفته را به هموطنان خود هدیه کردند.

کیانی‌اصل در ادامه به روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: امروز که کشور دچار تحریم و بحران اقتصادی است دولت‌ یازدهم باید با همکاری و همدلی مردم سعی در حل این مشکلات داشته و کشور را در برابر تهدیدات احتمالی بیمه کند.

وی افزود: با از خودگذشتگی، صداقت و اعتماد به نفس برای آبادانی کشور به میدان بیایید تا نام نیکتان در جهان به‌ یادگار بماند.

کیانی‌اصل در ادامه ضمن تقدیر از دولت دهم گفت: تکمیل مصلی‌ها و رسیدگی به امور نماز جمعه مهمترین اقدام دولت قبلی در زمینه دین و فرهنگ بوده که امیدواریم دولت یازدهم آن را با سرعت و شتاب بیشتری پیگیری کند.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به سالروز صنعت چاپ، اذعان داشت: صنعت چاپ برای اولین بار توسط مسلمانان اختراع و سپس به اروپا منتقل شده است.

* شجاعت رئیس‌علی یادگار ارزنده تاریخ ایران/ مقابله با استعمار 

وی به روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و افزود: شهید رئیس‌علی‌ دلواری از دلیرمردان جنوب ایران بوده که برای اعتلای ایران و مبارزه با استعمار انگلیس در سرزمین مقدس ایران به پا خواست و در برابر آنها قد علم کرده است.

کیانی‌اصل افزود: مقام معظم رهبری در مورد دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های رئیس‌علی دلواری می‌فرماید: «شجاعت‌ها و دلاوری‌های رئیس‌علی دلواری از جمله یادگاری‌های ارزنده‌ای است که در تاریخ کشور ایران به یادگار می‌ماند».

* استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه توطئه آمریکا برای حمله

 وی در ادامه به تحولات منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: این‌ روزها شاهد توطئه‌های جدیدی در منطقه ‌هستیم و می‌بینیم که آمریکا برای استعمار و استثمار اندیشه‌ها از چه حربه‌ جدیدی استفاده کرده است.

امام جمعه لنده افزود: راه‌اندازی شایعه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تنها توطئه‌ای از سوی آمریکا بوده که می‌خواهد حمله به سوریه از جانب خود را محق دانسته و اذهان عمومی را گمراه سازند.

کیانی‌اصل یادآور شد: در سال‌های گذشته در عراق، پاکستان و افغانستان این توطئه را به راه انداخت و به آنجا حمله کرد تا چیزی به دست نیاورد ولی امروز شاهد شکست آن در منطقه هستیم.

وی افزود: حمایت‌ همه جانبه آمریکا از جنایات و تروریست‌ها و شکست در این زمینه عامل اصلی راه‌اندازی این توطئه و نقشه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده افزود: مقام معظم رهبری عامل اصلی بحران‌های سوریه را دخالت‌های خارجی در این کشور دانستند و فرمودند نتیجه این بحران‌ها دامن‌گیر آمریکا و دیگر کشورهای استعماری خواهد شد.

کیانی‌اصل به انتشار خبر استخدام نیرو در ادارات اشاره کرد و گفت: این خبر با همکاری فرماندار مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که شایعه‌ای بیش نبوده و نیروهایی که در ادارات مشغول به کار هستند برای تسریع در کارها از ادارات استان به اینجا منتقل شده‌اند و برای هرگونه استخدام جدید از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همه مسئولان اولویت اصلی استخدام را بومی بودن افراد قرار می‌دهند.

انتهای پیام/82013/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول