اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

استکبار چشم دیدن اتحاد مسلمانان را ندارد

امام جمعه پیرانشهر گفت: استکبار جهانی از دیدن انسجام مسلمانان به وحشت افتاده و چشم دیدن اتحاد مسلمانان را ندارد.

استکبار چشم دیدن اتحاد مسلمانان را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: توجه به مسائل دینی و تمسک به آیات الهی می‌تواند انسان را از تنگناهای دشوار زندگی به سلامت بیرون آورد و به سر منزل سعادت برساند.

وی همه مسلمانان را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت دعوت کرد و آن را عاملی اساسی در سعادت دنیا و عقبی عنوان کرد.

محمودی تصریح کرد: توجه به مسائل دینی و احکام الهی در آموزه‌های دینی همواره مورد تأکید قرار گرفته است و نافرمانی از این دستورات الهی نتیجه‌ای جز شقاوت و بدبختی برای فرد به همراه نخواهد داشت.

این خطیب جمعه در ادامه سخنان خود بر لزوم احقاق حق در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: هیچ مسلمانی نمی‌تواند برای رسیدن به منافع فردی خود حق را زیر پا گذارده و حقوق دیگران را پایمال کند.

امام جمعه پیرانشهر همچنین به هفته دولت اشاره کرد و افزود: این هفته یادآور جوانمردی‌ها و خدمت صادقانه دو شهید بزرگوار در بدنه دولت و نظام جمهوری اسلامی است که هر سال به منظور بزرگداشت یاد و خاطره آنان و تأکید بر لزوم تبعیت از راه و روش آنان در اداره حکومت اسلامی، هفته نخست شهریور ماه با برگزاری مراسم مختلف پاس داشته می‌شود، تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز تجلیل از دولتمردان نمونه کنونی، دستاوردها و توانمندی‌های نظام اسلامی به معرض دید عموم گذاشته شود.

محمودی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع)، به بیان بخشی از دریای فضائل ایشان پرداخت و افزود: تبعیت از این بزرگواران و حرکت در رکاب آنان، سبب سعادت دنیا و آخرت افراد می‌شود و این موضوع نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت رئیس‌علی دلواری اشاره و تصریح کرد: این روز که به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، بار دیگر زیاده‌خواهی‌های انگلیس و اهداف شوم آنان در ایران و منطقه را یادآور شده و مبارزه با مقاصد شوم آنان را به عنوان وظیفه‌ای اصلی برای مومنان اعلام می‌دارد.

محمودی بر لزوم اتحاد مسلمانان و انسجام ملی تأکید کرد و افزود: استکبار جهانی چشم دیدن اتحاد مسلمانان و انسجام آنان را ندارد، که این مسئله سبب رعب و وحشت استکبار جهانی شده و آنان را از مداخله به ممالک منسجم و متحد باز می‌دارد.

انتهای پیام/61006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول