اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهشهر:

آمریکایی‌ها حقوق‌بشر و دموکراسی را از بین بردند

امام جمعه بهشهر خطاب به آمریکایی‌ها گفت: فاجعه انسانی و تجاوز علنی شما همه ارزش‌های پوشالی که نامش را حقوق بشر و دموکراسی گذاشتید، از بین برد.

آمریکایی‌ها حقوق‌بشر و دموکراسی را از بین بردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله سیدصابر جباری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهشهر، گفت: دنیا باید بداند که مساله چیست، کسی که در حال فرار است و هجرت می‌کند و به سر و کله هم می‌زنند، اسرائیل است.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه آمریکا بداند آزمایش خود را با حزب‌الله و حماس انجام داد، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: فاجعه انسانی و تجاوز علنی شما همه ارزش‌های پوشالی که نامش را حقوق بشر و دموکراسی گذاشتید، از بین برد.

آیت‌الله جباری با اشاره به جنایت‌های آمریکا در عراق و افغانستان و این ‌روز‌ها که برادران مصر را به جان هم انداختند، خاطر‌نشان کرد: اگر نظر شما ایران است به شما می‌گوییم که با دم شیر بازی نکنید، ما حامی اسلام ناب محمدی هستیم، هشت سال تجربه کردید، ما به افتضاح تن نمی‌دهیم.

وی بار دیگر خطاب به دولتمردان آمریکایی، گفت: ایران با کمال متانت و ملاطفت در حال انجام کار است، خیلی مترصد بودید انتخابات ایران بد باشد اما نشد، افتضاح مال شما است، ایران اسلامی دارای مرجعیت شیعه و مورد تایید مردم است و از ارزش‌ها و دستاورد‌های خود کوتاه نمی‌آید.

امام جمعه بهشهر، بیان داشت: آقایان ضرر نکنند، نکند کسی «انقورتی» بکند که «به ما چه»، باید حواسمان باشد کجای کار هستیم، نگاه نظامی نداریم اما اگر دشمن تعدی کرد ما هم در خانه نمی‌مانیم و خود را به بیماری نمی‌زنیم، پای کاریم، حواسمان باید از نظر نظامی، فرهنگی، بین‌المللی و همسایگانمان جمع باشد.

وی در ادامه، گفت: سوریه نشان داد که نمی‌ترسد و به آمریکا می‌گوییم کسی که ریشه ندارد، پیشه ندارد و باید برود.

آیت‌الله جباری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه و شهادت رجایی و باهنر دو چهره برجسته فرهنگی، علمی و جهادی، اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) به اقتضای زمان در زمان درگیری «مروانی‌ها» و«عباسی‌ها» وارد میدان شد و به‌ عنوان مدرس کل جهان و آگاه به مسائل روز برگزیده شد.

وی افزود: تنظیم برنامه‌های فعلی و دسته‌بندی احادیث در زمان امام جعفر صادق(ع) به اوج رسید و از این‌رو ما دارای مذهب شیعه جعفری هستیم.

امام جمعه بهشهر در پایان سخنان خود، با اشاره به شخصیت تغییر‌ناپذیر و باوقار شهیدان رجایی و باهنر خاطر‌نشان کرد: پست و مقام، نباید انسان را عوض کند، هر کس در هر جایگاهی است؛ خواه استاندار، فرماندار یا رئیس حوزه، خدماتش را ارائه کند.

اهدای لوح تقدیر به مدیران نمونه و مسئولان پایگاه‌های بسیج کارگری و ادارات شهرستان بهشهر، پایان‌بخش مراسم عبادی‌ ـ سیاسی این هفته نماز جمعه در بهشهر بود.

انتهای پیام/86001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول