اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

هفته دولت هفته تجلی وحدت، خدمت و فداکاری است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: هفته دولت، هفته تجلی وحدت مردم و دولت اسلامی است که این امر سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران را به دنبال خواهد داشت.

هفته دولت هفته تجلی وحدت، خدمت و فداکاری است

محمد رضا طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این هفته بهترین فرصت برای بازگو کردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است و دولت مردان و خدمتگزاران ایران اسلامی نیز باید برای آبادانی، پیشرفت و رفاه مردم ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی در ادامه به رسالت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: طبق بند 5 اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضاییه محول شده و در واقع آنچه ما به دنبال آن هستیم، جلوگیری از ایجاد تفکر و انگیزه مجرمانه در ذهن افراد است و تلاش می‌کنیم با انجام کار فرهنگی زمینه‌های وقوع جرم در جامعه را شناسایی و از بین ببریم.

طاهری با اشاره به اینکه همه ما سربازان ولایت هستیم که در گردان‌های مختلف در یک لشگر تحت اوامر ولی امر مسلمین تکالیف خود را انجام می‌دهیم، گفت: امروز دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی نظام و دین را نشانه گرفته و برای رسیدن با اهداف خود از هر حربه‌ای استفاده می‌کند و ما نیز برای اینکه بتوانیم با آنها مبارزه کنیم، باید همانند دوران دفاع مقدس فارغ از دیدگاه های حزبی و سیاسی عمل کنیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان سست شدن بنیان خانواده را آسیب و خطری جدی برای جامعه عنوان کرد و گفت: مشکلات جامعه در بعد فرهنگی ناشی از غفلت به نهاد خانواده است، زیرا آن‌طور که باید توجهی به قداست این بنیاد و برکات آن نشده است.

طاهری در ادامه با اشاره به موج عظیم تبلیغات دشمن برای از هم پاشیدن خانواده‌ها، گفت: بنیاد صیانت از نهاد خانواده تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه تشکیل شده که تمرکز آن بر روی نهاد خانواده است.

وی از تشکیل مرکز مشاوره قبل از ازدواج با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان خبر داد و گفت: راه اندازی این مرکز و ارجاع افراد متقاضی طلاق جهت مشاوره به این مراکز تاثیر زیادی در حفظ بنیان خانواده و کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خواهد داشت.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کار آماده شده و به زودی این مرکز در شهرستان زاهدان افتتاح و آماده ارائه خدمات مشاوره ای در راستای تحکیم بنیان نهاد خانواده خواهد بود.

طاهری از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «خانواده مطهر» توسط بنیاد صیانت از نهاد خانواده نیز خبر داد و گفت: این مسابقه برگرفته از کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج خواهد بود که با تیراژ 20 هزار جلد در شهر زاهدان در حال توزیع است.

انتهای پیام/75005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول