اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

ریشه رشد و بالندگی در تمام مسائل وحدت و همدلی است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ریشه رشد و بالندگی در تمام مسائل وحدت و همدلی و هماهنگی است، گفت: مسئولان بکوشند وحدت را حفظ کنند.

ریشه رشد و بالندگی در تمام مسائل وحدت و همدلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع اعضای شورای اداری شهرستان خرامه که به مناسبت هفته دولت در نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تشکیل شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر انسان‌های خودساخته و از چهره‌های بلند و ارزشمند انقلاب بودند و در راه انقلاب زجرها و زحمات بسیاری را تحمل کردند و بعد از انقلاب در آتش کینه منافقان سوختند و جان خود را به حضرت حق تقدیم کردند.

امام جمعه شیراز با اشاره به داستان موسی و هارون و گوساله سامری در قرآن مجید تصریح کرد: زمانی‌که موسی برگشت و دید مردم گوساله‌پرست شده‌اند با برادرش هارون برخورد شدیدی کرد و هارون در جواب عصبانیت موسی جمله‌ای گفت که قرآن آن را نقل و تایید می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: هارون گفت «برادرم در مقابل مردم عصبانی و به من حمله‌ور نشو، چراکه من ترسیدم اگر در مقابل مردم بایستم و در مقابل گوساله‌پرستی شدت عمل به خرج بدهم بین آنان تفرقه بیفتد و تو مرا ملامت و سرزنش کنی».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه تمام مسئولان باید بکوشند وحدت را حفظ کنند، ادامه داد: وحدت در شرایطی آن‌قدر ارزش پیدا می‌کند که از برخورد مقطعی با گوساله‌پرستی جلوگیری می‌شود، یعنی شرک و کفر در شرایطی قابل تحمل است اما تفرقه و اختلاف قابل تحمل نیست.

ایمانی در این دیدار با اشاره به اینکه شهرستان خرامه مبتنی بر کشاورزی معیشتی است تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی این استان، در صورتی کشاورزی معیشتی جوابگو است که با مسائل علمی و با آموزش صحیح نگاه شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: امروزه مسئله آب نه تنها در استان فارس بلکه در کل کشور و جهان، بسیار مهم بوده و بزرگ‌ترین درگیری‌ بشر در قرن 21 مسئله آب است.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی از سرمایه گران‌بهای آب استفاده کنیم و مسئله کشاورزی باید با مطالعه دقیق و کارشناسی دنبال شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از حفر چاه‌های عمیق برای مصارف کشاورزی و حراج منابع آب زیرزمینی، برای تحصیل گندم، آن هم با روش‌های سنتی خاطرنشان کرد: با همین آب و زمین و کشاورزان، می‌توانیم کشاورزی معیشتی را به کشاورزی تجاری و با مطالعه و برنامه تبدیل کنیم و سازمان جهاد کشاورزی باید در این زمینه بیش از سایر دستگاه‌ها فعالیت داشته باشد و با تسطیح لیزری زمین‌ها و مکانیزه کردن سیستم‌های آبیاری و ... نحوه مصرف آب کشاورزی را مدیریت کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آب سرمایه اولیه انسان‌ها بوده و گران‌بهاترین سرمایه مادی روی زمین است و امروزه ما حتی باید برای آب باران نیز برنامه داشته باشیم و به فکر ذخیره کردن آن باشیم زیرا اگر به همین روال پیش برویم، 20 سال دیگر به وضوح با مشکلات بسیاری در زمینه آب، دست به گریبان می‌شویم.

ایمانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حرکت به سمت صنعتی شدن شهرستان خرامه و استان فارس بیان داشت: در کنار کشاورزی تجاری باید صنعت را نیز مد نظر قرار دهیم زیرا بدون صنعت نمی‌توان زندگی را تامین کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس افزود: در حال حاضر بین 95 تا 97 درصد آب شیرین این استان به کشاورزی اختصاص داده شده است و اگر 15 درصد از این آب‌ها را به صنایع اختصاص دهیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کنیم.

ایمانی ابراز داشت: باید وزارتخانه‌ها با همکاری کمیسیون‌های مجلس برای رفع مشکلات صنعت این استان چاره‌ای بیاندیشند.

در ابتدای این دیدار امام جمعه خرامه، نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی و آقای فرماندار این شهرستان به بیان نظرات و ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/2448/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول