اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مشهد:

آمریکا به دنبال حمله نظامی به سوریه است

امام جمعه موقت تهران گفت: طرح مسئله وجود سلاح هسته‌ای و شیمیایی در سوریه مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن حمله نظامی علیه این کشور است.

آمریکا به دنبال حمله نظامی به سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در جمع تعدادی از فرماندهان و سربازان پدافند هوایی شمال‌شرق با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: کسی که زمانه‌اش را بشناسد و شرایط را بداند کلاه سرش نمی‌رود اما کسی که شرایطش را نشناسد که کجا و در چه شرایطی زندگی می‌کند، کلاه سرش رفته است، چه می‌خواهد روحانی و چه می‌خواهد نظامی و ... باشد.

وی با اشاره به شرایط کشور ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در کشور رخ داده روی کار آمدن دولت جدید است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: سرکار آمدن دولت جدید به معنای رای مجدد مردم به نظام اسلامی است، این انتخابات به معنای کودتا نبود و این مقایسه، مقایسه غلطی است که بگوییم آنچه که اتفاق افتاده اگر در سایر کشورها رخ می‌داد، خون و خونریزی به راه می‌افتاد.

امام جمعه موقت تهران افزود: آنچه که در کشور ما رخ داده، تحول قانونی بوده که مردم پای صندوق رای آمدند و گفتند این دولت و این رئیس جمهور منتخب است و باید بدانیم که تحلیل‌های غیر واقع‌بینانه انحراف در پی دارد.

وی با اشاره به این‌که در کشور قانون اساسی وجود دارد و در این قانون ریاست جمهوری چهار ساله است، افزود: حرف مهم این است که در چهارچوب قانون اساسی مردم از راهکار قانونی وارد می‌شوند که در متن آن قانون ولایت فقیه است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: به عنوان مثال تا قبل از مراسم تنفیذ رسانه‌ها می‌گفتند رئیس جمهور منتخب و زمانی که مراسم تنفیذ برگزار شد همه گفتند رئیس جمهور؛ قانون اساسی می‌گوید مردم انتخاب می‌کنند و مشروعیت رئیس جمهوری به ولایت است.

وی ادامه داد: این دولت در محدوده قانون اساسی شکل گرفت و سخیف‌ترین تحلیل‌ها که می‌گفتند این حاکمیت دوگانه است مطرح شد اما باید گفت در کشور ما قانون یگانه است و آن قانون اساسی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که قانون اساسی چهار اصل غیر قابل تغییر دارد، گفت: اسلامیت نظام، جمهوریت نظام، ولایت فقیه و مذهب اصلی کشور چهار اصل غیرقابل تغییر در قانون اساسی است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: انتخابات یازدهم کاملاً سالم برگزار شد و مانند دور دهم اشرار شایعه تقلب راه نینداختند و برای نظام هزینه درست نکردند و این‌بار چنین تهمتی را نزدند چراکه رای، رای مردم بود.

وی به برگزاری جلسات رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در مذاکرات مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرا دو نکته برجسته بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته اول این بود که همه کاندیدای وزارتخانه‌ها وفاداری خود را به ولایت اعلام کردند، چه کسانی که رای آوردند و چه کسانی که رای نیاوردند که این موضوع برای نظام پدیده مبارکی است.

وی عنوان کرد: نکته دوم هم این است که آنچه مشخص بود همه کاندیدای وزارتخانه‌ها به نحوی خودشان را از فتنه کنار کشیدند، کسانی که رای نیاوردند و متهم به همراهی فتنه بودند با زبان بی‌زبانی فتنه را محکوم کردند که این خودش پیروزی برای نظام اسلامی بود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: رهبری در اوج محبوبیت و با هوشیاری و بیداری دقیق شرایط کشور را اداره می‌کنند، آینده کشور روشن است و پیروزی با اسلام و قرآن است.

به گفته آیت‌الله خاتمی، هدف همه توطئه‌ها ایران است اما ایران در وسط جهنم توطئه‌ها امن‌ترین کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آینده کشور روشن است و انقلاب اسلامی ایران ذره‌ای از اصولش عقب‌نشینی نخواهد کرد و راهی که امام راحل (ره) به تصویر کشید را ادامه می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: از ابتدا بیداری اسلامی دنیای استکبار در فاز این بود که این بیداری را در نطفه خفه کند.

وی افزود: آنچه در حال اتفاق است نتیجه تدابیر شیطانی است. متاسفانه حکام سابق مصر و اخوانی‌ها متوجه این توطئه نشدند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرسی با اوباما تماس می‌گرفت و سپس در رسانه‌ها می‌گفتند که مشاوره کرده است. در گذشته اخوانی‌ها با رژیم صهیونیستی دشمن بودند اما مرسی با آن‌ها روابط سیاسی برقرار کرد.

وی افزود: اخوانی‌های مصر نفهمیدند که شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی درمان درد نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور مرسی در ایران گفت: تا جایی بنده یادم هست دو بار به عربستان سفر کرد.

وی افزود: زمانی که کودتا در مصر شکل گرفت بلافاصله اولین کشوری که کودتاچیان را به رسمیت شناخت عربستان بود.

به گفته عضو خبرگان رهبری، نتیجه برکناری مرسی و دستگیری اخوانی‌ها آزادی دیکتاتور شد. این طراحی، طراحی آمریکایی بود و آنچه که عجب است همزمانی دستگیری مرسی و اخوانی‌ها با آزادی دیکتاتور مصر است.

امام جمعه موقت تهران افزود: همین طراحی با مردم و کشور سوریه است. سوریه کلکسیون جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه است.

وی با بیان این‌که تروریست‌ها را به جان سوریه انداختند اما سوریه سقوط نکرد، گفت: گزارش‌ها رسیده که آن‌ها آماده حمله نظامی هستند و وجود سلاح هسته‌ای و شیمیایی در سوریه مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن حمله نظامی است.

عضو خبرگان رهبری افزود: همچنین هدف نهایی دشمنان در عراق سقوط دولت نوری مالکی است و در لبنان هم هدف نهایی کنار زدن حزب‌الله از حوزه تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی است.

وی تاکید کرد: آنچه توطئه را خنثی می‌کند هوشیاری ملت‌ها است و بنابراین مردم مصر باید پاسدار بیداری اسلامی باشند.

انتهای پیام/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول