اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

کشف 3 هزار رأس دام قاچاق در جنوب کرمان

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در زمینه قاچاق دام در سال جاری، تاکنون 3 هزار و 111 رأس دام سبک در جنوب کرمان کشف و ضبط شده است.

کشف 3 هزار رأس دام قاچاق در جنوب کرمان

ابراهیم توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: وضعیت امروز کشتارگاه جیرفت با سال گذشته قابل مقایسه نیست و شهردار جیرفت نیز در این راستا تلاش‌های زیادی داشته و قرار است، سردخانه نیز برای کشتارگاه احداث شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در سال‌های گذشته سیستم مدیریت بود، گفت: انتظاراتی که از ما داشتند در حد یک اداره کل و امکاناتی که ارائه می‌شد در حد یک مدیریت بود که با پیگیری‌های انجام شده، اداره کل دامپزشکی در جنوب کرمان مستقر شد و تعداد پست‌ها از 89 به 184 افزایش یافت.

توکلی ادامه داد: یکی از شاخص‌های بسترساز که پیگیری کردیم بحث اعتبارات بود که امروز این اعتبارات افزایش قابل توجهی داشته است و در اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری بیش از 40 درصد رشد دارد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: در بحث افزایش کشتارگاه‌های صنعتی در منطقه پیگیری‌های لازم در حال انجام است و در این راستا به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم و در بحث‌های فنی هم میدان دام نیز در حال پیگیری است که اعتبار آن مشخص شده است.

توکلی با بیان اینکه در بحث کانون‌های بیماری در سال گذشته توفیقات خوبی در منطقه حاصل شد، متذکر شد: بیماری شاربن سال گذشته ریشه‌کنی آن در منطقه اعلام شد، در زمینه قاچاق دام نیز کارهای زیرساختی خوبی انجام شده و جزو نخستین استان‌هایی در کشور بودیم که این دستورالعمل را اعلام کردیم که دام‌هایی که از منطقه عبور می‌کنند باید هویت‌دار شوند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: در زمینه قاچاق دام در سال جاری تاکنون 3 هزار و 111 رأس دام سبک کشف و ضبط شدند و در این زمینه مسئله بومی و غیربومی بودن دام کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/80002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول