اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای زرند:

تکمیل چرخه صنعتی زرند نیازمند افراد ماهر است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند گفت: این شهرستان در آینده با تکمیل چرخه عظیم صنعتی فولاد نیاز بیشتری به افراد ماهر و دارای تخصص و مهارت کافی دارد.

تکمیل چرخه صنعتی زرند نیازمند افراد ماهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، مهرداد مداحی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی دو رشته جدید در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار داشت: این رشته‌های آموزشی در قالب کارگاه پنوماتیک و استخراج اسانس معطر که از نیازهای مبرم بخش صنعت و کشاورزی بوده و منجر به پیشرفتی مجدد برای ارتقای سطح کیفی آموزشی این مرکز شده با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال راه‌اندازی شد.

وی فراگیری مهارت و آموزش حدود 170 نفر کارآموز در کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند و کسب رتبه اول در چهار ماهه نخست از لحاظ تعداد جذب کارآموز را افتخاری دیگر برای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان عنوان کرد و افزود: با افتتاح این دو حرفه جدید در حال حاضر مرکز برادران این شهرستان با 10 کارگاه آموزشی در 23 حرفه آموزشی به جوانان جویای کار خدمات رایگان ارائه می‌کند.

مداحی‌نژاد تصریح کرد: جوانان بیکار و فاقد مهارت می‌توانند به راحتی با مراجعه و دریافت مهارت لازم نسبت به تکمیل مدارک تحصیلی و اخذ دیپلم فنی یا بالاتر که از شرایط اصلی جذب و استخدام در بازار کار است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مناطق و شهرهایی که در حال توسعه و صنعتی شدن بوده، باید با برنامه‌ریزی مدون و مناسب‌تری در مسیر اشتغالزایی گام بردارند، عنوان کرد: شهرستان زرند با وجود منابع معادن غنی و فراوان از جمله این مناطق است که در چند سال اخیر رشد صعودی در مسیر ایجاد و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی متعدد داشته است.

مداحی‌نژاد نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی ماهر در موازات رونق صنعتی را بسیار بااهمیت دانست و گفت: با همت مسئولان استانی و شهرستانی شاهد رشد چشمگیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی و نظام جامع مهارت و فناوری هستیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند کسب رتبه برتر این مرکز در سطح استان در سال 90، انتخاب مدیریت این مرکز را جزو مدیران برتر کشوری در سال 91 و افزایش فضا و کارگاه‌های آموزشی متعدد طبق نیاز بازار کار را از جمله موفقیت‌های این بخش دانست.

وی بیان داشت: با تلاش و همت مسئولان پروژه‌های صنعتی بزرگ، اشتغالزا و سودآور در شهرستان زرند در حال راه‌اندازی است و فرصت‌های مناسبی برای اشتغالزایی جوانان این منطقه فراهم کرده است.

مداحی‌نژاد گفت: در آینده با تکمیل چرخه عظیم صنعتی فولاد نیاز بیشتری به افراد ماهر و دارای تخصص و مهارت کافی دارد، اما اگر برنامه منظمی در این زمینه صورت نگیرد و اطلاع‌رسانی مطلوب از وضعیت اشتغال در این واحدها به جوانان صورت نگیرد باز شاهد ایجاد اشتغال افراد غیر بومی در این کارخانجات هستیم.

وی اجرایی کردن نظام جامع مهارت و فناوری در شهرستان زرند را جزو موارد با اهمیت و ضروری شهرستان دانست که انجام آن نیاز به ارتباط و تعامل بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی و همکاری خانواده‌ها دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند عدم هدایت و راهنمایی جوانان در حال تحصیل و از تحصیل بازمانده، دیدگاه والدین از وضعیت اشتغال فرزندان و فرهنگ پشت میزنشینی و بی‌رغبتی جوانان به مشاغل فنی و صنعتی و کسب مهارت لازم را یکی از نقاط ضعف این مقوله برشمرد و بیان داشت: برنامه‌ریزان و مدیران کارخانجات صنعتی شهرستان بدون آینده‌نگری و توجهی به تامین نیروی انسانی ماهر واحدهای خود، سخت درگیر احداث و راه‌اندازی پروژه‌ها هستند.

مداحی‌نژاد مؤسسات آموزشی و واحدهای دانشگاهی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را که وظیفه اصلی تربیت نیروی ماهر را به عهده دارد، بستر مناسبی برای تربیت نیروی انسانی ماهر کارخانجات صنعتی دانست.

وی در زمینه کارآفرینی و خوداشتغالی جوانان اظهار کرد: در حال حاضر دولت آمادگی کامل برای حمایت از کارآفرینان و متقاضیان کسب و کار با پرداخت تسهیلات کامل برای حمایت از کارآفرینان و متقاضیان کسب و کار با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و آموزش آنان داشته و تمام سعی و تلاش مسئولان شهرستانی و استانی و کارگروه اشتغال شهرستان حمایت از این قشر است.

وی با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند در چند سال اخیر افزود: این مرکز با ایجاد برنامه آموزشی منظم و انجام به‌موقع و کامل تعهدات و ساماندهی پورتال جامع سازمان و اهمیت به قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، تاکنون توانسته نقش مهمی را در تامین نیروی انسانی و صنایع و بازار کار داشته باشد.

انتهای پیام/80022/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول