اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز قزوین

دوقلوهای قزوینی گردهم می‌آیند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت روز قزوین نخستین جشنواره دوقلوها در استان برگزار می‌شود.

دوقلوهای قزوینی گردهم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در کنار همکاری در برگزاری برنامه‌های روز قزوین، شش برنامه را به طور ویژه در دستور کار دارد که نخستین جشنواره دوقلوها از جمله آن‌هاست.

وی افزود: سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز، جشنواره صبحانه سالم، همایش پیاده‌روی، ویژه‌برنامه شب‌های مینودری از سیمای قزوین و جشنواره تخفیفات شهری دیگر برنامه‌های این سازمان را در روز قزوین شامل می‌شود.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه از زمان انتشار فراخوان جشنواره دوقلوها تاکنون 120 دوقلو و چندقلو برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: طی این جشنواره که بعد از ظهر روز 17 شهریور ماه در سرای بهشتیان مجموعه سعدالسلطنه برگزار می‌شود، دوقلوهایی از کودک هشت ماهه تا پیرمردهای 80 ساله حضور دارند و در واقع جشنواره یاد شده فرصتی برای تشکیل بانک اطلاعاتی از دوقلوهای قزوین است.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده نیز که نخستین برنامه جشنواره روز قزوین محسوب می‌شود، روز جمعه همین هفته با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به سمت سینما تابستانه بوستان باراجین صورت می‌گیرد.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: هماهنگی برای برگزاری این همایش از سه ماه پیش با همکاری این سازمان و هیئت ورزش‌های همگانی آغاز شده است و روز پیاده‌روی به مدت دو ساعت از برنامه صبح و نشاط شبکه سه سیما پوشش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری این همایش در راستای برنامه‌های روز قزوین، 130 بنر حاوی شعارهای روز قزوین در مسیر پیاده‌روی نصب می‌شود و در کنار آن ایستگاه‌های عفاف و حجاب و سنجش سلامت نیز در طول مسیر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه شب‌های مینودری بخش دیگری از برنامه‌های مناسبتی روز قزوین است که از هشتم تا پانزدهم شهریور ماه با حضور مسئولان برگزاری جشنواره از سیمای قزوین پخش می‌شود.

وزیری‌نژاد یادآور شد: علاوه بر این جشنواره‌ای برای ارائه تخفیفات به شرکت‌کنندگان در جشنواره روز قزوین برگزار می‌شود که طی آن مردم از تخفیفات ویژه‌ای برای استفاده از خدمات خانه‌های فرهنگ، سالن‌های ورزشی و موزه‌های زیر نظارت شهرداری و نیز هتل‌ها، مراکز اقامتی و خرید سوغات و شیرینی سنتی قزوین بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز نیز گفت: در این جشنواره که در بیش از یکصد غرفه در سرای تاریخی سعدالسلطنه به اجرا در می‌آید، غرفه‌های ویژه خدمات فرهنگی و آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در راسته وزیر قرار می‌گیرند.

این مسئول کارگاه نشریه‌نگاری، دورریزها، نمایشگاه نقاشی، عکس، قصه‌گویی، نقاشی کودکان دیروز، سفالگری، کارگاه تعمیر اسباب‌بازی، بازی و شهرگشت را از غرفه‌هایی برشمرد که در این بخش به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌کند.

وزیری‌نژاد با اشاره به فعالیت غرفه‌های فروشگاهی و ارائه محصولات مرتبط با کودک در فضای 500 متر مربعی راسته قیصریه، یادآور شد: همچنین استیج برنامه‌های فرهنگی با حضور چهره‌های ملی عرصه کودک مانند عوامل برنامه مسابقه محله، عموپورنگ، عروسک خان‌بابا و عروسک ململ در حیاط بهشتیان سرای سعدالسلطنه قرار دارد و گروه استودیوی سیار شبکه جام جم نسبت به پوشش برنامه‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی نیز امسال همچون دو جشنواره پیشین با نمایش 300 قطعه در معرض دید بازدیدکنندگان است؛ با این تفاوت که در جشنواره سوم 74 اسباب‌بازی جدید از قزوین و سراسر کشور که به دست یکی از استادان سازنده اسباب‌بازی‌های قدیمی ساخته شده، به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است، سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به مناسبت روز قزوین در مدت برگزاری، غیر از پیش از ظهر جمعه، همه‌روزه از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 22 در سرای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران پذیرای هموطنان سراسر کشور است.

انتهای پیام/77011/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول