اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 شهریور ماه جاری

همایش روز بسیج اصناف در بوشهر برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج اصناف استان بوشهر از برگزاری همایش روز بسیج اصناف و تجلیل از 37 خانواده شهید بازاری در 10 شهریور خبر داد.

همایش روز بسیج اصناف در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عابدین غریبی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های همایش بسیج اصناف در بوشهر گفت: در همه شهرستان‌های استان مجامع امور صنفی تشکیل شده و فعالیت می‌کنند که تقریبا تمامی اصناف و اتحادیه‌ها با حوزه‌ها و کانون‌های بسیج اصناف شهرستان خود همکاری می‌کنند.

غریبی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج اصناف، برگزاری کلاس‌های آموزش فقه بازار و شرعیات و آداب اسلامی است که باید در معاملات رعایت شود.

وی برگزاری کلاس‌های بصیرت افزایی در قالب حلقه‌های صالحین برای بازاریان عضو بسیج اصناف را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.

غریبی خاطرنشان کرد: تعطیلی بازار در ایام خاص مانند شهادت اهل بیت(ع) و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مختلف در بازار از دیگر فعالیت‌های کاسبان بسیجی استان بوشهر است.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده، توسط بازاریان بسیجی در بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های رفت و آمد و تجمع مردم گوشزد می‌شود.

غریبی اضافه کرد: یکی از کارهای ارزشمند این سازمان کمک برای تهیه و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان و برپایی جشن گلریزان برای نیازمندان است که با مشارکت بالایی بازاریان استان بوشهر انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: جمع آوری و ارسال کمک‌های نقدی و کالایی به مردم زلزله‌زده شهرستان دشتی، کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده و تلاش برای ساخت مغازه‌های این منطقه از فعالیت‌های این سازمان در یاری رسانی به آسیب دیدگان است.

غریبی از برگزاری همایش روز بسیج اصناف و تجلیل از 37 خانواده شهید بازاری در 10 شهریور خبر داد.

چهارم شهریور ماه روز بسیج اصناف نامگذاری شده است، روزی که «محمد مهدی حاج ابراهیم عراقی» معروف به «حاج مهدی عراقی» به همراه فرزندش احسان، در سال 59 به دست دو نفر از اعضای گروهک فرقان به شهادت رسید. وی علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، از کاسبان انقلابی و معتمد بازار تهران بود.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول