اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تشریح کرد؛

نحوه بهره‌مندی کارفرمایان از تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی استان خواست تا برای بهره‌مندی از مزایای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای قطعی تا پایان سال 91 خود هر چه سریعتر به شعب تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

نحوه بهره‌مندی کارفرمایان از تسهیلات بخشودگی جرایم بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدفاضل حیدری بلوکی بعد از ظهر امروز طی نشستی در این رابطه با اشاره به نحوه استفاده کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی از تسهیلات قانونی بخشودگی جرایم بیمه‌ای و مهلت 6 ماهه در نظر گرفته‌شده برای پرداخت بدهی معوقه آنان تا اواسط دی‌ماه سال جاری، اظهار داشت: بدهی‌های معوقه‌ای که مستند به لیست‌های ارسالی از سوی کارفرما بوده و یا به علت انقضاء مهلت مقرر در ماده 42 و 43 قانون تأمین اجتماعی و یا به دلیل صدور رأی هیئت بدوی، بدهی‌های مربوط به آراء هیئت‌های تجدیدنظر تشخیص مطالبات، بدهی‌های تقسیط‌شده در حال پرداخت و همچنین کلیه بدهی‌های منتهی به اسفندماه 1391 که قبل از تاریخ 19 دی‌ماه سال‌جاری قطعی می‌‌شود، مشمول این قانون است.

وی افزود: در صورتی که کارفرمایان مربوطه درخواست کتبی خود را ثبت دفتر شعبه نموده و اصل حق بیمه و بیمه بیکاری را مطابق بندهای قانونی به صورت یک‌جا و یا به اقساط پرداخت کنند، جرائم متعلقه با رعایت مقررات مربوطه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: کارفرمایانی که بدهی‌های قطعی خود تا پایان اسفندماه 91 را که قبل از اجرای قانون تقسیط نموده و اقساطشان نیز در حال پرداخت باشد، می‌توانند با ارائه درخواست کتبی از بخشودگی جرائم برخوردار شود.

حیدری ضمن بیان این مطلب که چنانچه‌ کارفرمایی نسبت به بدهی‌های معوقه خود معترض باشد، می‌تواند از بخشودگی جرائم به طرق دیگری استفاده کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کارفرما از اعتراض خود اعلام انصراف نماید، می‌تواند حداکثر تا تاریخ 19 دی‌ماه سال‌جاری با ارائه درخواست کتبی نسبت به پرداخت و یا تقسیط آن اقدام و با رعایت بندهای قانونی از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که کارفرما کل مبلغ بدهی را قبل از تاریخ انقضا به حساب سپرده واریز کند، می‌تواند با رعایت بندهای قانونی از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شود.

 به گفته این مسئول، کارفرمایانی که از اول فروردین‌ماه سال‌جاری تا تاریخ عملیاتی ‌شدن این دستور اداری نسبت به پرداخت کل بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه، بیمه بیکاری و چهار درصد مستمری کارهای سخت و زیان‌آور تا اسفندماه 91 به همراه جرائم متعلقه اقدام کرده‌اند، با درخواست کارفرما و با رعایت بندهای قانونی جرائم پرداختی آنان مشمول بخشودگی بوده و به حساب بستانکاری کارگاه منظور خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تبصره قانونی در این رابطه نیز تصریح کرد: در صورتی که کارفرما بخشی از بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه، بیمه بیکاری و چهار درصد مستمری کارهای سخت و زیان‌آور تا اسفندماه 91 را بعد از تاریخ اول فروردین 92 و تا تاریخ عملیاتی شدن این دستور اداری به همراه جرائم متعلقه به حساب سازمان واریز کرده باشد، در صورتی می‌تواند از بخشودگی جرائم متعلقه برخودار شود که تا تاریخ 19 دی‌ماه سال‌جاری نسبت به پرداخت و یا تقسیط مانده مطالبات لغایت اسفندماه 91 اقدام کند.

مدیرکل تامین اجتماعی در پایان اضافه کرد: در مورد آن دسته از پرونده‌های مطالباتی که به دلایل مختلف بدهی‌های معوقه آنها محاسبه و صورتحساب مربوطه به کارفرما ابلاغ نشده، این اداره‌کل حداکثر ظرف یک ماه نسبت به محاسبه و اعلام آن به کارفرمایان مربوطه اقدام خواهد کرد تا کارفرمایان مربوطه بتوانند تا مهلت تعیین شده نسبت به پرداخت و یا تقسیط آن اقدام و از بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار شوند.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول