اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد

کشف بیش از 6500 اصله چوب قاچاق در ساری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری از کشف 6 هزار و 6529 اصله چوب قاچاق در ساری خبر داد.

کشف بیش از 6500 اصله چوب قاچاق در ساری

اسحاق محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: در چارچوب ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی در پنج ماه گذشته 185 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری به افزایش 25 درصدی جلوگیری از زمین خاری اشاره کرد و اظهار داشت: در پنج ماه نخست امسال از تصرف و زمین خاری در بیش از 35 هکتار از جنگل‌های حوزه ساری جلوگیری شد.

محسنی افزود: در بخش جلوگیری از تصرف و خلع ید اراضی متصرف شده 31 پرونده تشکیل و  65 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها از دست متصرفان خارج و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

وی به افزایش 195 درصدی جلوگیری از اراضی ملی در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری برای 23 هکتار از اراضی ملی و تجاوز شده 87 پرونده تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه در مجموع تبصره ذیل 55 و اجرای احکام قضایی در پنج ماه نخست امسال که شامل بیش از 100 هکتار از اراضی ملی می شود،گفت: این تعداد از احکام اجرا شده نسبت به سال گذشته 99 درصد افزایش داشته است.

این مسئول بیان کرد: 6 هزار و 529 اصله چوب با حجم 312 مترمکعب از سودجویان فرآورده‌های جنگلی کشف و ضبط شد.

محسنی به درگیری جنگل‌بانان شهرستان ساری با قاچاقچیان چوب‌های جنگلی اشاره کرد و افزود: 222 نفر از قاچاقچیان فرآورده‌های جنگلی و متصرفان اراضی ملی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه 490 استر هیزم از سودجویان کشف شد، اظهار داشت: 130 کیلوگرم ذغال ممنوعه از متخلفان فرآورده‌های جنگلی در پنج ماه نخست سال جاری کشف و ضبط شد.

وی در پایان از توقیف 181 دستگاه خودرو که در امر حمل چوب‌های جنگلی فعالیت داشتند، خبر داد.

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول