اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ذخیره‌گاه جنگل کهور ایران تشنه سرسبزی و نشاط بیشتر

بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه جنگل کهور ایرانی در ریگان وجود دارد که این جنگل بیش از 120 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان دارد، اما این شهرستان کویری نیاز به فضاهای سبز بیشتری دارد.

ذخیره‌گاه جنگل کهور ایران تشنه سرسبزی و نشاط بیشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، احداث فضای سبز به ویژه در شهرهایی که آب و هوا و طبیعت خشک دارند و از سر سبزی و هوای سالم برخوردار نیستند و وزش توفان‌های شدید شن این شهرها را آزار می‌دهد و شهرنشینان را با مشکلاتی مواجه می‌کند از ضروریات ایجاد فضای سبز در این شهرستان‌ها است.

درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حیات‌بخش انسان به شمار می‌روند و در واقع تضمین‌کننده بقا و پایداری آب و خاک و هوای سالم در هر مکانی بوده و پشتوانه‌ای مطمئن برای نگهداری و توسعه سیستم‌های کشاورزی و سایر منابع تغذیه انسان محسوب می‌شوند.

شهرستان ریگان به دلیل شرایط آب وهوایی خاص نیاز به فضاهای سبز بیشتری دارد تا از هجوم شن‌های روان به این شهرستان کویری جلوگیری شود.

در این راستا شهرداری ریگان اقدامات مؤثر و مفیدی در سطح شهر ریگان انجام داده است که با وجود این مسافران جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار چند ساعتی از این فضاهای سبز استفاده بهینه را دارند.

راه‌اندازی پارک جنگلی 40 هکتاری در ورودی ریگان

حسن دهگان سرپرست شهرداری ریگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بزرگ‌ترین باغ که شامل نخلستان و مرکبات در شرق استان کرمان است در ورودی ریگان احداث شده که این باغ در بیش از 12 هکتار، بیش از 3 هزار و 500 اصله نهال خرما و یک‌هزار و 500 اصله مرکبات و زیتون و دیگر درختان کشت شده است.

وی افزود: این باغ به جز سرسبزی در ورودی شهر ریگان و محل استراحت مسافران خسته جاده ترانزیتی ریگان - چابهار در آینده منبع درآمدی برای شهرداری ریگان است.

دهگان بیان داشت: در مرکز شهرستان ریگان نیز دو پارک وجود دارد که یکی از این پارک‌ها در ورودی شهر و دیگری جنب میدان بسیج است که با توجه به ضرورت پارک جنگلی 40 هکتاری جدیدی در ورودی شهر راه‌اندازی که طراحی آن انجام و به زودی اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل خشکسالی‌های پیاپی در شهرستان ریگان به طبع آن خشکی فضای سبز شهری ریگان را تهدید می‌کند که نیاز به اعتبارات ویژه برای ایجاد فضای سبز جدید داریم.

تأثیر بزرگترین ذخیره‌گاه جنگل کهور ایرانی در ریگان

ابراهیم زابلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان گفت: بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه جنگل کهور ایرانی در ریگان وجود دارد که این جنگل بیش از 120 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان دارد و موجب سرسبزی خاص در شهرستان ریگان شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این جنگل کهور منحصر به‌فرد است و تاثیرات زیادی بر شهرستان دارد، مردم باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه بین‌المللی کشور در ریگان به نام جف بیان داشت: در این طرح یکی از برنامه‌ها کشت نهال است که این امر موجب سرسبزی این منطقه کویری می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرستان ریگان با توجه به کویری بودن آن نیاز به فضاهای سبز بیشتری دارد.

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول