اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

3 خانه بهداشت روستایی در صومعه‌سرا افتتاح می‌شود

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از افتتاح سه خانه بهداشت روستایی تا پایان امسال در این شهرستان خبر داد.

3 خانه بهداشت روستایی در صومعه‌سرا افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهدی مقدم‌راد عصر امروز در جریان افتتاح خانه بهداشت در روستای سیاه‌درویشان این شهرستان، اظهار کرد: این واحد درمانی به صورت پیش ساخته مهیا شده و در اختیار ساکنان روستای سیاه‌درویشان صومعه‌سرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت مذکور با زیربنایی بالغ بر 75 متر مربع است، تصریح کرد: بیش از 850 میلیون ریال اعتبار برای ساخت و راه‌اندازی این خانه بهداشت هزینه شده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا، این خانه بهداشت را زیر نظر حمایتی و نظارتی مرکز بهداشت و درمان «دهستان هندخاله» این شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به عملکردها و خدمات ارائه شده خانه‌های بهداشت روستایی در صومعه‌سرا، یادآور شد: اجرای واکسیناسیون اطفال، موازین بهداشت خانواده، اقدام‌های بهداشت عمومی، نظارت بر بهداشت و تغذیه دانش‌آموزان در مدارس روستایی، بهداشت محیط و نظارت بر اماکن عمومی از جمله وظایف و عملکردهای خانه‌های بهداشت روستایی است.

مقدم‌راد با اشاره به ساکنان روستای سیاه‌درویشان صومعه‌سرا گفت: روستای سیاه‌درویشان صومعه‌سرا دارای 801 نفر جمعیت در قالب 241 خانوار است.

به گفته وی، خانه بهداشت روستای سیاه‌درویشان با همکاری یک بهورز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اداره می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از اجرای عملیات ساخت سه پروژه دیگر این مرکز تا پایان امسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل سه خانه بهداشت در سه منطقه روستای صومعه‌سرا است.

وی ادامه داد: سه خانه بهداشت روستایی مذکور صومعه‌سرا تا چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مقدم‌راد با تصریح بر اینکه مباحث بهداشتی و درمانی روستاییان از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: تمام نکات بهداشتی ساکنان روستایی صومعه‌سرا در حوزه‌های مختلف به صورت هفتگی و در ماه رصد و کنترل می‌شوند.

وی، اقدام‌های پیشگیرانه را مهم‌ترین شاخص اجرایی در کنترل و درمان به‌موقع بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد.

انتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول