اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

افتتاح 54 پروژه آبیک در هفته دولت

هم‌زمان با هفته دولت، 54 پروژه در حوزه‌های مختلف در شهرستان آبیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 54 پروژه آبیک در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هر سال در هفته دولت پروژه‌های زیادی در سطح کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

در شهرستان آبیک نیز در هفته دولت شاهد افتتاح 54 پروژه کشاورزی، خدماتی، عمرانی و صنعتی هستیم.

فرماندار شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: از دهه فجر سال گذشته تاکنون، 54 پروژه با 56 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالحسین داداشی می‌افزاید: در هفته دولت، شاهد افتتاح پروژ‌ه‌های مختلف در سطح روستاها و دهیاری‌های بخش‌های بشاریات و مرکزی شهرستان آبیک هستیم.

وی ادامه می‌دهد: پروژ‌ه‌های قابل افتتاح در شهرستان آبیک شامل آسفالت، جدول‌گذاری و بهسازی معابر روستاها، غسالخانه، تأمین برق و واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، صدور اسناد منازل مسکونی روستایی، حفر چاه و مخزن و سیستم‌های آبیاری و واحدهای مرغداری و دامداری خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: افتتاح باشگاه ورزشی بانوان، خط انتقال آب و پارک در روستاها از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 9 پروژه با حضور استاندار قزوین در آبیک

فرماندار شهرستان آبیک از افتتاح 9 پروژه با حضور استاندار قزوین در این شهرستان خبر می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: با حضور استاندار قزوین در روز چهارشنبه ششم شهریور ماه واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) با 259 میلیون ریال اعتبار در روستای بهجت‌آباد، 290 میلیون ریال اعتبار در شهر آبیک، 284 میلیون ریال اعتبار در روستای زیاران، دو میلیارد و 605 میلیون ریال در روستای قشلاق، 215 میلیون ریال در روستای هزارجلفا، 185 میلیون ریال اعتبار در روستای کوندج به بهره‌برداری می‌رسد.

داداشی اضافه می‌کند: خط انتقال آب روستای آقچری با 800 میلیون ریال اعتبار دهیاری و آبفای روستایی، مدرسه خیری روستای هزارجلفا با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، سالن ورزشی چند منظوره روستای قشلاق با هفت میلیارد ریال اعتبار و افزایش ظرفیت مرغداری شرکت سیمین تاج روستای خاکشان با سه میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار قزوین و مسئولان شهرستان آبیک به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابر این گزارش، تغییر شبکه برای اصلاح و معابر روستای قشلاق، کابل‌کشی 20 کیلو وات خیابان مسجد ولی عصر (عج) شهر خاکعلی، اصلاح شبکه برق روستای نوده و کیاده، تأمین برق بلوک‌های جدیدالاحداث مسکن مهر آبیک و تأمین برق متقاضیان شهری و روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق شهر آبیک با دو میلیارد و 269 میلیون ریال اعتبار از پروژه‌هایی است که در هفته دولت در شهرستان آبیک افتتاح می‌شود.

تجهیز چاه و لوله‌گذاری روستای شهرستان با 629 میلیون ریال اعتبار، دفتر نظام صنفی کارهای کشاورزی با 500 میلیون ریال اعتبار و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با 2 میلیارد و 260 میلیون و 85 هزار ریال اعتبار از پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار می‌کند: در این هفته، مخزن 300 متر مکعبی روستای صمغ‌آباد با اعتبار یک میلیارد و 110 میلیون ریال، استخر ماهی روستای کهوانک با دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار، زمین فوتبال روستای فالیزان با 400 میلیون ریال اعتبار، واحد پرورش گوساله پرواری در روستای جزمه با 950 میلیون ریال اعتبار، سیستم آبیاری تحت فشار روستای یانس‌آباد با 668 میلیون ریال و انتقال کانال آب روستای صمغ‌آباد با 352 میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی می‌افزاید: سالن ورزشی چند منظوره روستای قشلاق با هفت میلیارد ریال از اعتبارات دو درصد وزارت نفت به بهره‌برداری می‌رسد؛ این در حالی است که احتمال اینکه سالن ورزشی چند منظوره روستای ناصرآباد با هفت میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد که 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نصب کف‌پوش آن در حال اجرا است.

این مسئول تصریح می‌کند: هفته دولت بهترین فرصت برای اطلاع‌‍‌‌رسانی و بازگویی خدمات مسئولان نظام به مردم است تا مردم به انقلاب و مسئولان دلگرم شده تا از هجمه دشمنان کاسته شده و ناکام بماند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک اذعان می‌کند: در این هفته 43 جلد سند روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آبیک به اهالی روستای غریب‌مزرعه اعطا می‌شود؛ این در حالی است که یک باب واحد مسکونی با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

جدول‌گذاری معابر روستاهای ناصرآباد، خاکشان، خرم‌پشته، خطایان، رضی‌آباد، عبدل‌آباد، نودوز، باقرآباد ترک، جزمه، قشلاق و هزار جلفا با 4 میلیارد و 370 میلیون ریال و نیز مخروط‌ ریزی معابر روستاهای حسین‌آباد، مالی‌آباد و دبیریان با 900 میلیون ریال اعتبار از پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

در هفته دولت غسالخانه روستای محمودیان با 260 میلیون ریال اعتبار، پارک محلی روستای زرگر با 250 میلیون ریال اعتبار، آسفالت و بهسازی معابر روستای قشلاق با دو میلیارد ریال اعتبار، تعریض معابر روستای قشلاق با 100 میلیون ریال اعتبار، غسالخانه روستای فالیزان با 70 میلیون ریال اعتبار، پارک روستای فالیزان با 50 میلیون ریال اعتبار، آسفالت و بهسازی معابر روستای زیاران با 300 میلیون ریال اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، دیوار سنگی روستای طیخور با 300 میلیون ریال اعتبار، آب شرب روستای صمغ‌آباد با 200 میلیون ریال اعتبار و آسفالت و بهسازی معابر روستای ناصرآباد با 800 میلیون ریال اعتبار از پروژه‌هایی است که در هفته دولت در شهرستان آبیک به بهره‌برداری می‎‌‌رسد.

گرچه امسال در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف در شهرستان آبیک هستیم ولی اگر اعتبارات سال گذشته شهرستان آبیک تخصیص 100 درصدی می‌یافت، در این هفته شاهد افتتاح پروژه‌های شاخص بیشتری در این شهرستان بودیم.

امید است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اعتبارات در نظر گرفته شده امسال شهرستان آبیک در کمیته برنامه‌ریزی به همراه منابع ملی تخصیص مناسبی یافته و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح پروژه‌های مهم و شاخص در این شهرستان باشیم چراکه شهرستان آبیک نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی است.

==============

گزارش از هاجر عبداللهی

==============

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول