اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای گیلان:

2400 واحد مسکن مهر رشت از فاضلاب بهداشتی بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: دو هزار و 480 واحد مسکن مهر رشت از خدمات دفع فاضلاب بهداشتی بهره‌مند شدند.

2400 واحد مسکن مهر رشت از فاضلاب بهداشتی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان ظهر امروز در جلسه آبفای استان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش فاضلاب مسکن مهر رشت، اظهار کرد: در این بخش 5 هزار و 500 متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب اجرا و یک واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب با پیشرفت فیزیکی 60 درصد احداث شده است.

وی افزود: به دنبال اجرای 10 کیلومتر ویدئومتری و بهره‌برداری از شبکه‌های فاضلاب غیر فعال، دو هزار و 480 واحد مسکن مهر رشت از خدمات دفع فاضلاب بهداشتی بهره‌مند شدند.

این مسئول، اجرای 4 هزار و 320 متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب، احداث دو واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهرهای رشت و انزلی، نصب 112 مورد سپتیک تانک فاضلاب را از دیگر اقدام‌های شرکت آبفای گیلان در راستای ارائه خدمات دفع بهداشتی فاضلاب به ساکنان پروژه مسکن مهر در دیگر شهرهای استان ذکر کرد.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت به‌موقع هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب که باید طبق توافق وزارت نیرو و راه و شهرسازی با آغاز پروژه انجام گیرد و نیز تخصیص و جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب مشکلات برطرف شود.

وی، اعتبار مورد نیاز مذکور را به میزان 350 میلیارد ریال و برای احداث مخزن هوایی یک‌هزار و 500 متر مکعبی آب به میزان 50 میلیارد ریال عنوان کرد.

روشن‌‌روان با اشاره به پروژه‌های شرکت آبفای گیلان در هفته دولت، خاطرنشان کرد: در هفته دولت جاری 17 پروژه آب و فاضلاب شهری گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده این تعداد پروژه را بالغ بر 76 هزار و 431 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در شهرهای رشت، سنگر، صومعه‌سرا، لوشان، منجیل، ماسال، شفت، رودسر و فومن افتتاح می‌شوند.

این مسئول، پروژه بازسازی و اصلاح انشعاب آب به روش PC برای جلوگیری از هدر رفت آب رشت را آماده بهره‌برداری در هفته دولت ذکر کرد.

وی افزود: بازسازی سه دستگاه فیلتر شنی برای بهبود کیفیت آب شرب در رشت آماده بهره‌برداری است.

روشن‌روان، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شهر احمدسرگوراب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه در صومعه‌سرا و لوشان و اجرای 6 هزار و 400 متر خط انتقال آب را از پروژه های مهم آبفای گیلان در هفته دولت ذکر کرد.

وی، اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب، افتتاح آزمایشگاه میکروبی فومن، کلنگ‌زنی مخزن 10 هزار مترمکعبی و تأسیسات جانبی فومن را از دیگر پروژه‌های هفته دولت برشمرد.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: پروژه تله‌متری در رودسر و لنگرود از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت است.

ا‌نتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول