اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

کسانی که در انجام مسئولیت خود سستی کنند نوعی ضدانقلاب هستند

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دولتمردان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: کسانی که در انجام مسئولیت خود سستی کنند نوعی ضدانقلاب هستند.

کسانی که در انجام مسئولیت خود سستی کنند نوعی ضدانقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به جمله‌ای از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: کسانی که در انجام کار خود وقت‌گذرانی کنند و یا دیگران را به سستی و کم‌کاری در انجام وظیفه خود وادارند و کار خود را نیز ناقص انجام دهند تفاوتی با ضد انقلاب ندارند.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت افزود: سرعت عمل در دولت یازدهم با تشکیل کابینه و رای اعتماد از مجلس نشان از این دارد که این دولت، دولتی نیست که وقت‌گذرانی کند و در انجام کار خود سستی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: خوشبختانه این دولت در مسیر اقتصادی اهتمام ویژه‌ای دارد اما لازم است در اعتلای فرهنگ جامعه و احیای ارزش‌های دینی و اسلامی که در جامعه از دست رفته و کمرنگ شده است نیز گام بردارد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی، رعایت صداقت و تقوا و انجام عمل صادقانه بسیار کمرنگ شده و لازم است دولت جدید در احیای ارزش‌ها نیز اهتمام داشته باشد.

خطیب جمعه یزد افزود: دولتمردان باید بر اساس وظیفه، تکلیف شرعی و قانون، انجام کار داشته باشند و کارهای محوله را سریع و قانونی به سرانجام برسانند.

وی اضافه کرد: اگر دولتمردان با دیدگاهی مدیریتی فعالیت کنند قطعا موفق خواهند بود اما چنانچه به دنبال پست و مقام باشند و در انجام وظیفه خود هدفی جز رسیدن به منافع خود را در نظر نداشته باشند در بین مردم منفور خواهند شد.

وی، دانایی، امانت داری، تقوا و توانمندی را لازمه کار مدیران در دولت دانست و بیان داشت: پست و مقام‌‌ها ماندنی نیستند و تنها کارهای ارزشمندی که در خدمت به مردم باشد ماندگار خواهند شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: کسانی که به نوعی دارای قدرت هستند و یا پست و مقامی را می‌گیرند از این قدرت و پست و مقام خود در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان در ایران اسلامی باید بر مدار قانون حرکت ‌کنند به بیان خاطره‌ای از امام راحل پرداخت و گفت: به فرموده امام عزیز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، هر کس در هرکاری که بر عهده دارد تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا آن کار را به درستی انجام دهد.

آیت الله ناصری در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحولات مصر و آشفتگی در این کشور گفت: بحران مصر بر اساس اشتباهات اخوان المسلمین و گروه مرسی پدید آمده و موجب شده تا رشته کار از دست دولتمردان مصری خارج شود.

خطیب جمعه یزد ریشه مشکلات مصر را بی توجهی به دستورات الهی و دین اسلام برشمرد و گفت: مصر زخم خورده از آمریکا و عربستان است چراکه زمانی به آمریکا توجه داشت و گوش می‌کرد و زمانی هم به فرمان عربستان بود و از همین مسئله نیز ضربه خورد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام دستورات و برنامه‌های مدیریتی را بر اساس حکومت اسلامی داده و هرکسی که به آن بی‌توجهی کند ضربه خواهد خورد افزود: بهتر است دولتمردان در مصر راه اصیل اسلامی و دستورات الهی را پیش بگیرند و با بهره‌گیری از ائمه اطهار(ع) خود را از سردرگمی نجات دهند.

خطیب جمعه یزد در ادامه با تاکید بر صبر و شکیبایی در برابر مشکلات، مصائب و فشارهای زندگی و هجمه‌های دشمنان اضافه کرد: با تقویت ایمان در مبارزه با نفس بکوشید و در برابر مشکلات و مصائب صبور و پایدار باشید که رمز پیروزی در برابر مشکلات و فشار دشمنان پیروزی و توکل بر خداوند است.

انتهای پیام/90004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول