اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

کانون پرورش فکری مازندران میزبان مربیان افغانستان

45 نفر از مسئولان و مربیان موسسه آموزشی توحید افغانستان در برنامه‌ای سه روزه مهمان کانون پرورش فکری مازندران شدند.

کانون پرورش فکری مازندران میزبان مربیان افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، 45 نفر از مسئولان و مربیان موسسه آموزشی توحید افغانستان در برنامه‌ای سه روزه مهمان کانون پرورش فکری مازندران شدند.

این برنامه که با حضور  مربیان افغانستانی به اردوگاه شهید مهدی‌زاده دلشگای چالوس صورت پذیرفته است آنها با آشنایی فعالیت‌های کانون پرورش فکری با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان مازندران نیز آشنا می‌شوند.

این افراد قبل از این در برنامه‌ای در کانون پرورش فکری استان همدان حضور داشتند و از نزدیک با فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدند.

سفر مسئولان و مربیان موسسه آموزشی توحید شهر هرات افغانستان به منظور کسب تجربه و تبادل فرهنگی به ایران انجام گرفته که در آن با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری از نزدیک با برخی فعالیت‌های این مراکز آشنا می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز با استقبال از اعضای این موسسه افزود: در برگزاری سه دوره موفق جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که در استان مازندران صورت گرفت، این موسسه و مسئول آن ارتباط موثر و تنگاتنگی با دبیرخانه جشنواره داشته است.

قاسم عزیزاده‌گرجی تصریح کرد: با توجه به اشتراک فرهنگی و زبانی ایران و افغانستان و اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان، نقش کانون و موسسات فرهنگی به ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کانون جایگاه رفیعی در رشد فکری و تربیت کودکان و نوجوانان دارد، ابراز امیدواری کرد تا حضور کارکنان این موسسه در ایران و آشنایی آنان با برنامه‌های کانون زمینه موثری در تعامل فرهنگی بین دو کشور ایجاد کند.

مسئول موسسه آموزش توحید در افغانستان نیز در این بازدید همکاری‌های مشترک میان مراکز آموزشی و فرهنگی دو کشور را موجب هموارتر شدن مسیر پیش روی نسل آینده دانست و اظهار امیدواری کرد این همکاری و تعامل باعث هم‌افزایی بیشتر بین کانون و مدارس افغانستان شود و شرکت کنندگان دراین اردو با دستاوردی خوشایند و قابل قبول ایران را ترک کنند.

محمود رضایی تصریح کرد: با توجه به مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان و با کمک مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت قصه‌گویی که یکی از بهترین شیوه‌های انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان بهره‌مند شدیم و با بومی‌سازی آن در افغانستان انجمن قصه‌گویی را تاسیس کردیم که این انجمن هر ساله با کمک و همکاری کانون جشنواره قصه‌گویی برگزار می‌کند.

مسئول موسسه آموزشی توحید افغانستان برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی کانون را نیز بسیار با اهمیت دانست و متذکر شد: ما افتخار این را داریم که مربیان موسسه در سال 91 به‌عنوان اولین گروه قصه‌گویان خارجی در این رویداد فرهنگی شرکت داشتند و دبیرخانه فرعی جشنواره قصه‌گویی رضوی در افغانستان راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس، این گروه از 14 تا 16 مرداد در مازندران به سر ‌بردند.

انتهای پیام/‌2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول