اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 140 شرکت‌کننده صورت گرفت

آغاز مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان در قزوین

معاون مؤسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین گفت: جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور با حضور 140 شرکت ‌کننده در استان آغاز به کار کرد.

آغاز مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان در قزوین

حسن رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور در رشته حفظ قرآن کریم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور در شش گروه برپا شده است، اضافه کرد: خواهران و برادران حافظ قرآن به صورت جداگانه در سه گروه یک، دو و پنج جزء از قرآن کریم در این مسابقات شرکت کردند.

رجبی با بیان اینکه جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور از سی و یکم مرداد ماه آغاز شده و تا سوم شهریور‌ ماه در قزوین برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات صبح‌‌ها از ساعت هشت تا 12 ظهر و بعد از ظهرها از ساعت چهار تا هشت شب برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و قرآنی مؤسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین یادآور شد: مکان برگزاری این جشنواره در حوزه خواهران مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین و برادران در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین است.

وی توسعه و ترویج قرآن کریم در بین نابینایان و کم‌بینایان را از اهداف برگزاری جشنواره یاد شده دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این مسابقات کمک مهمی در تشویق و ترغیب آنان به حفظ این کتاب آسمانی می‌کند.

این مسئول حجیم‌تر بودن کتاب‌های بریل و سخت بودن روان‌خوانی قرآن کریم را از مشکلات نابینایان و کم‌بینایان نام برد و گفت: رشته حفظ کمک مهمی در روان‌خوانی این کتاب آسمانی به آنان می‌کند.

دبیر اجرایی جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور ادامه داد: بر این اساس نابینایان و کم‌بینایان در کشور را تشویق به حفظ قرآن کریم می‌کنیم تا آنان از معانی و تلاوت این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و قرآنی مؤسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین تصریح کرد: انتقال دستاوردهای جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور به سایر استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآن نابینایان و کم‌بینایان نور با همت مؤسسه نابینایان و کم‌بینایان برگزار ‌شده است، اظهار کرد: نهادهایی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، استانداری قزوین، سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و مؤسسه قرآنی نورالبیان مبین در برگزاری این جشنواره همکاری کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی از مسابقات حفظ قرآن کریم جزء‌ها را از ابتدا، اواسط و پایان قرآن کریم انتخاب می‌کنند، ادامه داد: در این مسابقات به ترتیب از جزء اول تا پنجم این کتاب آسمانی با هدف نظم دادن به محصولات قرآنی نابینایان و کم‌بینایان انتخاب شده است.

رجبی با اشاره به اینکه از نظر کارشناسان عدم ترتیب حفظ کردن جزءهای قرآن کریم مشکلاتی برای حافظان از جمله فراموشی به وجود می‌آورد، گفت: به این دلیل کم‌بینایان و نابینایان به ترتیب از جزء نخست تا سی‌ام را حفظ می‌کنند تا آیات این کتاب آسمانی را کمتر فراموش کنند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول