اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسس بیت‌القرآن شمال کشور:

آهنگ زندگی شهیدان با قرآن و اهل بیت هماهنگ بود

موسس بیت‌آلقران شمال کشور گفت: آهنگ و سبک زندگی شهیدان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با قرآن و اهل بیت انیس و هماهنگ بود.

آهنگ زندگی شهیدان با قرآن و اهل بیت هماهنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سیدقاسم حامدی عصر امروز در یادواره سرداران و 72 شهید منطقه ییلاقی کنگلچال و حومه بخش چمستان بیان داشت: سبک زندگی شهیدان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با قرآن و اهل بیت انیس و هماهنگ بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند بدون شک شهدا همیشه هستند و نزد خداوند همیشه روزی می‌خورند، افزود: البته هر کسی در راه خداوند بجنگد چه کشته شده و حتی پیروز نشود نیز اجری عظیم به او عطا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با تاکید اینکه شهدا با قرآن مانوس بودند و نتیجه الفت با قرآن شهادت در راه خداوند است، گفت: قرآن یک موجود و مخلوق الهی است که در قیامت مقابل 120 هزار صفی که از انسان‌ها تشکیل می‌شود قرار گرفته و شیفتگان و عاملانش را از دیگر افراد جدا می‌کند.

حامدی با تاکید اینکه امام علی(ع) بر هر مسلمانی تلاوت و زیارت 50 آیه قرآن را روزانه واجب کرده است، تصریح کرد: باید در مقابل تلاوت قرآن به آن عامل بوده، معنای آن را دانسته و در زندگی خود به کار گیریم تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.

حامدی که موسس نخستین مجتمع آموزشی غرب کشور و عضو هیئت امنای دانشگاه علوم قرانی مازندران است، گفت: رهبر انقلاب نیز همیشه تاکید دارند تا یاد شهدا باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد زیرا یاد و نام شهدا به جامعه اسلامی، تحرک، پویایی و شتاب می‌بخشد.

موسس حوزه علمیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) یادآور شد: حجاب از نکات بسیار مهمی است که علاوه بر ذکر در وصیت‌نامه‌های شهدا در قران کریم نیز به صراحت به آن پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا همیشه سبک زندگی خود را با قرآن تنظیم می‌کردند، اضافه کرد: به اهمیت حفظ و تلاوت آن آشنا بودند و همچنین از حافظان بزرگ حدود الهی محسوب می‌شوند.

موسس مکتب‌القرآن و مهدالرضا مازندران اظهار داشت: حجاب از مهمترین نکاتی است که هم‌اکنون باید بیش از گذشته در جامعه ما بین خواهران بیشتر توجه شود زیرا شهدا سیاهی چادر را از سرخی خون خود ارزشمندتر می‌دانستند.

وی با ابراز اینکه باید برکات یادواره‌های شهدا به اقشار محروم و نیازمند جامعه برسد، عنوان کرد: باید در یادواره شهدا با نام و یاد این بزرگان به نوعروسان محروم جهیزیه داده و اسباب آزادی زندانیان مهیا شود.

حامدی که موسس خیریه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه در تامین جهیزیه دختران یتیم است با اعلام اینکه باید همه کارهای خیر در یادواره‌های شهدا انجام شده و این سنت پسندیده نهادینه شود، گفت: زنده نگهداشتن یاد، خاطره و نام شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامی می‌شود و دشمنان زخم خورده استکباری و غربی را از دست درازی به ایران اسلامی بیش از گذشته مایوس و ناامید می‌کند.

انتهای پیام/86012/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول