اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مؤسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین خبر داد

حضور 60 درصدی بانوان نابینا در مسابقات کشوری قرآن

معاون فرهنگی و قرآنی مؤسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین گفت: 60 درصد شرکت‌کنندگان در جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» بانوان هستند.

حضور 60 درصدی بانوان نابینا در مسابقات کشوری قرآن

حسن رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه 140 نفر از نابینایان و کم‌بینایان در جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» در قزوین شرکت کردند، اظهار داشت: 60 درصد از این شرکت‌کنندگان را خواهران و 40 درصد را برادران تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه چهار داور جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» را داوری می‌کنند، بیان کرد: سه نفر از آنان کشوری و یک نفر از این داوران از استان قزوین است.

دبیر اجرایی جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» ابراز داشت: سطح تحصیلات افراد شرکت‌کننده در این جشنواره از نهضت سواد آموزی تا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

این مسئول با بیان اینکه گروه‌های همیار برای افزایش امنیت روانی نابینایان و کم‌بینایان در جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» مشخص شده است، بیان کرد: این گروه‌ها در این جشنواره شرکت‌کنندگان را همراهی می‌کنند تا آنان با آرامش بیشتری در این مسابقات شرکت کنند.

بازدید نابینایان از اماکن دیدنی قزوین

دبیر اجرایی جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در حاشیه جشنواره فوق از اماکن زیارتی، سیاحتی، تفریحی و گردشگری استان قزوین از جمله امامزاده حسین (ع) و رزجرد بازدید می‌کنند، ابراز داشت: با تحقق این مهم آنان با مکان‌های دیدنی این استان بیشتر آشنا می‌شوند.

وی برگزاری همایش هم‌اندیشی را از دیگر برنامه‌های جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» عنوان و بیان کرد: این همایش با هدف ترویج فعالیت‌ها قرآنی نابینایان و کم‌بینایان در کشور انجام می‌شود.

حضور 14 استان در مسابقات قرآنی

وی بیان کرد: با حضور 14 استان از جمله قزوین، همدان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، خوزستان و اصفهان جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» در قزوین آغاز به کار کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» با بیان اینکه 15 نفر از نابینایان و کم بینایان استان قزوین در این جشنواره شرکت کردند، یادآور شد: استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها در این مسابقات پررنگ‌تر حضور یافته است.

معاون فرهنگی و قرآنی موسسه کم‌بینایان و نابینایان قزوین پیش‌بینی کرد: امید است تا چند نفر از حافظان نابینا و کم‌بینای استان قزوین در جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» جزو رتبه‌های برتر باشند.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله دکتر میر باقری استاد اخلاق و مفسر قرآن، استاندار قزوین، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، مدیر کل بهزیستی استان قزوین و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره مسابقات مرحله کشوری قرآنی نابینایان و کم‌بینایان «نور» افزود: در این مراسم از برگزیدگان این مسابقه در شش گروه خواهران و برادران با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول