اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون پرورش فکری آغاجاری:

کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» در کانون آغاجاری ماکت شد

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز آغاجاری گفت: اعضای این کانون، کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» نوشته «شراره وظیفه شناس» را ماکت‌سازی کردند.

کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» در کانون آغاجاری ماکت شد

فرزانه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آغاجاری اظهار کرد: اعضای نوجوان مرکز با شرکت در جلسه روخوانی و نقد کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» نوشته‌ «شراره وظیفه شناس» به ساخت ماکت این کتاب تشویق شدند.

وی با بیان این که در این برنامه ابتدا بچه‌ها با آثار و سبک نگارش داستان‌های «شراره وظیفه شناس» آشنا شدند افزود: در ادامه نوجوانان این مرکز با الهام از فضای حاکم بر داستان ماکتی از صحنه‌های این کتاب را با همکاری یکدیگر تهیه کردند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز آغاجاری با بیان این که زبان و ادبیات فارسی سرشار از حکایت‌ها و داستان‌هایی است که خواندن آن‌ها هم اوقات آدمی را خوش می‌سازد، و هم بر عقل و خرد وی می‌افزاید اضافه کرد: در این میان، مثنوی مولوی یکی از گنجینه‌های گران سنگ زبان ادب فارسی است که دریایی از پند و حکمت و راهنمایی و روشنی در آن نهفته است.

وی همچنین با اشاره به این که کتاب «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» بازگویی یکی از داستان‌های کوتاه مثنوی مولوی به زبان نثر است پیرامون انتخاب این کتاب برای نقد و ماکت سازی نیز توضیح داد: این‌گونه بازگویی‌ها زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا به سراغ اصل داستان‌ها در مثنوی بروند و بهره‌های بیشتری از این گنجینه‌ بزرگ به دست آورند.

این مسئول فرهنگی در پایان انجام فعالیت‌های فرهنگی، ادبی همراه با برپایی کارگاه‌های هنری را باعث ایجاد جذابیت و علاقه‌مندی، کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب عنوان کرد و یادآور شد: ما در کانون آغاجاری با انجام شیوه‌های مختلف آموزشی به روش غیر مستقیم بچه‌ها را به انجام کارهای درست تشویق می‌کنیم که تأثیرگذاری این روش ماندگارتر است.

انتهای پیام/72001/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول