اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

معرفی داوران جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از معرفی داوران دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) خبر داد.

معرفی داوران جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد همتی بوشهری در این زمینه اظهار داشت: فارس در روزهای هفدهم و هجدهم شهریور ماه امسال میزبان داوری دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) می‌شود.

وی افزود: داوران دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) که به‌ مناسبت میلاد با‌سعادت عالم آل محمد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، مشخص شدند.

همتی ادامه داد: با توجه به تصمیم شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی، داوران رشته نقاشی؛ شهریار اسدی (دکتری پژوهش هنر از دانشگاه هنر اصفهان)، علی اکبر جهانگرد (دکتری فلسفه هنر از دانشگاه شاهد تهران) و حسین قاسم خانی (کارشناس ارشد از دانشگاه تربیت مدرس تهران) تعیین شده‌اند.

وی تصریح کرد: در رشته پوستر و نشانه نیز جمشید آراسته (کارشناس ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی تهران)، محمد علی کریمی‌پور (کارشناس ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه شاهد تهران) و مهرزاد دیرین (کارشناس ارتباط تصویری) داوری آثار را بر عهده دارند.

همتی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و بیان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مقام فرهنگی با تصریح اینکه این جشنواره در دو بخش رضوی و ویژه برگزار می‌شود، ابراز داشت: هر هنرمند می‌تواند در هر بخش حداکثر دو اثر خود را به دبیرخانه نمایشگاه اداره فرهنگ و ارشاد هر استان ارسال کند، ضمن اینکه هنرمند می‌تواند در هر دو بخش ویژه و اصلی شرکت کند.

همتی با بیان اینکه ارسال اثر تنها از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی imamrezafestival.ir امکان‌پذیر است، افزود: بعد از ثبت‌‌نام در وب‌سایت جشنواره می‌توانند آثار خود را آپلود کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت:‌ نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی به‌عنوان برنامه‌های جنبی با حضور میهمانان اساتید و صاحب‌نظران برگزار می‌شود.

وی، رشته‌های نقاشی، پوستر، نشانه، مجسمه‌سازی، تذهیب و گل و مرغ را رشته‌های این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: القاب امام رضا (ع)،‌ زیارت و بقاع متبرکه، بیانات امام رضا (ع)، مهاجران توس، امامزادگان مرتبط با امام رضا (ع) مانند احمدبن موسی (ع)، حضرت معصومه (س)، لحظات تابناک زندگی امام رضا (ع)، ‌ورود به نیشابور،‌ نماز عید، مناظرات حضرت با مردم و اعتقادات دینی مرتبط با ولایت از جمله موضوعات این جشنواره است.

همتی خاطرنشان کرد:‌ در بخش ویژه، هنرمندان باید بر اساس شخصیت حضرت احمدبن موسی (ع) آثار خود را خلق کرده و با شناخت کافی نسبت به ارائه اثر اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌کنندگان بخش پوستر می‌توانند عنوان جشنواره را به‌عنوان موضوع پوستر مدنظر قرار دهند، گفت: هنرمندان شرکت‌کننده در رشته‌های تذهیب و گل و مرغ باید موضوعات ارائه شده را در اثر خود مدنظر قرار دهند در غیر این صورت اثر ایشان به هیچ عنوان در داوری لحاظ نمی‌شود.

وی با اشاره به بخش ویژه امین ولایت تصریح کرد:‌ در این بخش به یک هنرمند که طبق نظر هیئت داوران به‌عنوان اثر برتر معرفی شود، تندیس جشنواره دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

دبیر دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا(ع) ادامه داد: رشته حجم را داورانی مانند مهرداد ایروانیان (معمار)، محسن نطنج (کارشناس ارشد معماری) و سید امین بلاغی (کارشناس مجسمه سازی از دانشگاه هنر تهران)، قضاوت می‌کنند.

به گفته وی، رشته تذهیب و گل و مرغ توسط داورانی مانند علی اصغر تجویدی (درجه یک هنری در رشته نگارگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، جلیل جوکار (نگارگر) و علیرضا پیشاهنگ (نگارگر) انجام می‌شود.

همتی، در پایان مهلت ارسال تصویر و یا ایمیل اثر را تا پایان وقت اداری ششم شهریور ماه 92 عنوان کرد و گفت: اعلام نتایج اولیه نهم، افتتاحیه جشنواره شانزدهم و داوری آثار جشنواره در روزهای هفدهم و هجدهم شهریور 92 انجام و مراسم اختتامیه و اهدا‌ی جوایز نیز بیست و یکم شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول