اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

دومین جشنواره فیلمنامه نویسی باب رحمت در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی با عنوان باب رحمت در تبریز خبر داد.

دومین جشنواره فیلمنامه نویسی باب رحمت در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده از برگزاری دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی با عنوان باب رحمت در تبریز خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام،‌ شناسایی توانمندی‌های هنرمندان فیلمنامه‌نویس کشور در تولید آثار ارزشی و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و موثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار می‌شود.

وی،‌ ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با پیامبر (ص) و حیات فکری و سیاسی ایشان و ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه‌های ارزشی و شناسایی استعدادهای نو در این زمینه را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

داننده با اشاره به اینکه جشنواره فیلمنامه‌نویسی باب رحمت در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار می‌شود،‌ گفت: بخش موضوعی این جشنواره شامل جلوه‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت (ص) نظیر: انسان دوستی، رأفت، یتیم نوازی، عدالت، مبارزه با جهل و خرافات و ...،‌ شدت و قاطعیت برخورد پیامبر با کفار و رأفت و رحمت با مومنین به مصداق آیه شریفه "اشدا علی الکفار و رحما بینهم"،‌ تشریح و تبیین تصویری آیه شریفه "و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین" در راستای مقابله با ارایه تصویر خشن از پیامبر اکرم (ص) توسط استکبار،‌ بیان تصویری از احادیث و گفتار و رفتار پیامبر رحمت و عدالت (ص) به عنوان اسوه حسنه،‌ استفاده از سیره پیامبر رحمت و عدالت (ص) برای زندگی امروز،‌ الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی در دنیای مدرن و امروزی و نقش وحدت آفرین پیامبر اسلام در زندگی مسلمانان است.

وی بخش ویژه را نیز شامل حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی،‌ نماز و نیایش،‌ راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد،‌ دفاع مقدس و ایثار و شهادت،‌ حجاب و عفاف و زلزله و نقش معنویت در تحمل مصائب طبیعی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان می‌توانند پنج نسخه از متن فیلمنامه خود را به همراه سی دی تا دهم آذرماه سال 92 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز، انجمن فیلم استان ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.tabrizfilm.ir مراجعه نمایند.

دومین جشنواره فیلمنامه نویسی باب رحمت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن فیلم استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول