اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تولید 200 هزار تن انگور در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه 200 هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‏شود.

تولید 200 هزار تن انگور در استان زنجان

محمدرضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان 880 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‏ای از اراضی کشاورزی استان زنجان دیم است، خاطرنشان کرد: 180 هزار هکتار از این اراضی نیز آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان شامل باغات می‏شود که 26 درصد از این باغات نیز باغ انگور است، تصریح کرد: در مجموع میزان باغات انگور در استان 19 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر انگور استان زنجان در شهرستان‏های ابهر و خرم‏دره تولید می‏شود، اضافه کرد: در مجموع 100 هزار تن انگور در شهرستان ابهر و 40 هزار تن در خرم‏دره تولید می‏شود.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه سالانه بیش از 200 هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‏شود، ادامه داد: 65 درصد از انگور تولید شده در استان به کشمش تبدیل می‏شود.

وی با اشاره به اینکه 25 تا 30 هزار تن کشمش در طول سال در استان زنجان تولید می‏شود، یادآور شد: 12 تا 15 درصد از کشمش کشور در استان زنجان تولید می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان مهم‏ترین ارقام انگور در استان زنجان را بی‌دانه، سفید و قرمز برشمرد و افزود: ارقامی چون شاهانه، قره اوزوم و قمری عسگری نیز در استان تولید می‏شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین نوع انگور از نظر تثبیت قند و املاح در استان زنجان تولید می‎شود، ادامه داد: عملکرد باغات زیر کشت انگور در استان 14.5 تن در هر هکتار است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه یکی از کشاورزان نمونه استان زنجان از هر هکتار از باغات خود 80 تن انگور برداشت کرده است، اذعان داشت: افزایش عملکرد در هر واحد سطح از مهم‏ترین برنامه‏‏های پیش روی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه محصول انگور است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‏ریزی شده است که 25 تا 30 تن انگور در هر هکتار تولید شود، اضافه کرد: اگر میزان تولید در هر هکتار به 25 تن برسد امکان تولید 100 هزار تن کشمش در همین میزان باغات استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به منظور ایجاد صنایع تبدیلی انگور در استان زنجان نیز 36 موافقت‏نامه اصولی با ظرفیت 133 هزار تن توسط این سازمان صادر شده است، ادامه داد: پرونده چهار واحد فرآوری و بسته‏بندی با ظرفیت 20 هزار تن در سال صادر شده است.

انتهای پیام/73009/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول