اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

استعدادیابی57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد‌

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از استعدادیابی57 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بیشترین استعدادیابی در شهرستان‌های گرمسیری استان است.

استعدادیابی57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد‌

سید محمدرضا جهان‌آرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان سرانه جنگل در سطوح مختلف پرداخت و اظهار کرد: سرانه جنگل در جهان هشت دهم درصد، در کشور دو دهم درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 6/1 دهم درصد بوده که سرانه جنگل در استان از نسبت جهانی و کشوری نیز بیشتر است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به استعدادیابی اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود57 هکتار از نقاط مختلف استان استعدادیابی شدند که این استعدادیابی به منظور انجام اقدامات کشاورزی بوده و بیشترین آمار استعدادیابی در مناطق گرمسیری بوده که تولید نقشه شدند.

200 هزار هکتار اراضی گرمسیری مستعد تولید گیاهان دارویی

جهان‌آرا در ادامه با بیان این‌که در کهگیلویه و بویراحمد قریب به پنج هزار هکتار زیر کشت گیاهان دارویی است، اذعان کرد: گونه‌های مختلفی از جمله آنغوزه و باریچه در این مناطق کشت می‌شود که به تدریج قابل بهره‌برداری هستند.

وی، ادامه داد: بیش‌از 200 هکتار از اراضی شهرستان‌های گرمسیری مستعد برای تولید گیاهان دارویی است.

این مسئول اذعان کرد: در سال 92 حدود 100هکتار از اراضی در حال بهره‌برداری از گیاهان دارویی است که درآمد هر هکتار حدود دو میلیون تومان برآورد شده، است.

وی، با تاکید بر این‌که 17 هزار هکتار از اراضی ملی زیر کشت بادام کوهی قرار گرفته است، بیان داشت: این محصول در بدترین اراضی حتی گچی نیز قابل رویش و رشد است.

جهان‌آرا در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت فرهنگ کار در کشور و اشاره کرد و گفت: فرهنگ کار در سطح کشور بسیار ضعیف بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در منابع طبیعی امکان ترقی و پیشرفت در سطوح مختلف وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولان بر اساس ظرفیت‌های موجود به این امر توجه ویژه و خاصی داشته باشند.

مدیرکل طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های مناسب در استان را کاشت اکالیپتوس عنوان کرد و گفت: بر اساس ظرفیت موجود در استان قرارداد 260 میلیون تومانی برای برداشت اکالیپتوس در آبراهه‌های شهرستان گچساران منعقد شده است.

انتهای پیام/82011‌/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول