اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

افتتاح گذر و بزرگراه امام علی بوشهر همزمان با عید سعید غدیر خم

استاندار بوشهر گفت: گذر و بزرگراه امام علی بوشهر که اکنون از روند اجرایی مطلوبی برخوردار است، اول آبان ماه همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح می‌شود.

افتتاح گذر و بزرگراه امام علی بوشهر همزمان با عید سعید غدیر خم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ،فریدون حسنوند عصر امروز در بازدید از گذر و بزرگراه امام علی بوشهر تاکید کرد:  گذر امام علی بوشهر که از مدت‌ها قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در سه ماه گذشته تسریع یافت بگونه‌ای که از 25 درصد پیشرفت به 75 درصد رسید.

وی با بیان اینکه گذر امام علی بوشهر به طول پنج کیلومتر و 800 متر نقش ویژه‌ای در پدافند غیر عامل به‌عنوان گذر دوم شهر بوشهر دارد، افزود: این گذر به صورت بزرگراه ساخته شده است و بهره‌برداری از آن می‌تواند در کاهش ترافیک محور میدان شهید مطهری به میدان آزادی نقشی مهم داشته باشد و این شهر را از بحران‌های ترافیکی خارج کند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در یک‌ماه گذشته 60 میلیارد ریال اعتبار به این طرح تخصیص داده شده است گفت: در این بازدید 30میلیارد ریال برای تسریع در ساخت جاده، درختکاری، نورافشانی، ساخت میدان و آسفالت گذر تخصیص داده شد و تا 48 ساعت آینده پرداخت می‌شود.

حسنوند وجود خطوط انتقال آب، فاضلاب، گاز و فیبر نوری در مسیر اجرای میدان ورودی این بزرگراه را از جمله موانع اجرای طرح دانست و گفت: برای رفع این موانع مدیران کل دستگاه‌های ذیربط که در بازدید حضور دارند قرار است در کوتاه‌ترین زمان رفع موانع کنند تا طرح در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی مستقر شدن دفتر فنی استانداری و راه و شهرسازی در کارگاه اجرای گذر امام علی بوشهر را متذکر شد و گفت: کارشناسان این دو دستگاه موظفند تا 24 ساعته بر طرح نظارت کنند و ضمن رفع مشکلات آن در تسریع اجرای طرح اقدام کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه عملیات آسفالت بخشی از طرح که زیر ساخت آن به اتمام رسیده است، هفته آینده آغاز می‌شود گفت: گذر امام علی و میدان غدیر بوشهر عملیات ساخت آن 15 مهر ماه به پایان می‌رسد و اول آبان ماه همزمان با عید سعید غدیر با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزراء راه و شهرسازی و کشور افتتاح می‌شود.

حسنوند بر تسریع در ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری بزرگراه تاکید کرد و گفت: برای توسعه فضای سبز در این طرح، اداره کل منابع طبیعی و شهرداری بوشهر مکلف شدند عملیات خود را از فردا آغاز کنند و شرکت توزیع نیروی برق هم برای نور افشانی با 5میلیارد ریالی که اختصاص یافت طرح خود را از هفته آینده اجراء کند.

استاندار بوشهر همچنین نام گذر را امام علی و میدان را غدیر تعیین کرد.

انتهای پیام/66006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول