اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تحقق مدیریت واحد شهری منافع بسیاری برای دولت دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تحقق مدیریت واحد شهری منافع بسیاری برای دولت دارد و با اجرایی شدن این موضوع و واگذاری مسئولیت‌های خدماتی به شهر‌داری‌ها بار بزرگی از دوش دولت برداشته می‌شود.

تحقق مدیریت واحد شهری منافع بسیاری برای دولت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها ظهر امروز در آیین اختتامیه نشست مشترک شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به اینکه اجرای طرح مدیریت واحد شهری از خواسته‌های شورا‌ها است، اظهار کرد: از 14 سال گذشته تاکنون در شورای شهر فعالیت می‌کنم و در طول این سال‌ها واگذاری  23 وظیفه به شهرداری‌ها از مطالبات شورا‌ها و شهر‌داری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طی 14 سال گذشته پیگیری‌های بسیاری در راستای این موضوع انجام شده، اما این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است، اضافه کرد: عدم تحقق و اجرایی نشدن طرح مدیریت واحد شهری ظلم بزرگی در حق مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شورا‌ها از بدنه جامعه هستند و توسعه مردم‌سالاری دینی و مشارکت‌های مردم در راستای انجام امور شهر‌ها به عنوان فلسفه شکل‌گیری شورا‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های بالایی در مجموعه شورا‌ها وجود دارد و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه استفاده از ظرفیت‌های شورا‌ها، واگذاری 23 وظیفه به شورا‌ها به 40 وظیفه افزایش پیدا کند.

وی به جایگاه ویژه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها مرجع تصمیم‌گیری هستند و مسئولان نباید از جایگاه این مجموعه‌ها غافل باشند.

حاج رسولیها با اشاره به ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری در سطح کشور تاکید کرد: تحقق مدیریت واحد شهری منافع بسیاری برای دولت دارد و با اجرایی شدن این موضوع و واگذاری مسئولیت‌های خدماتی به شهر‌داری‌ها بار بزرگی از دوش دولت برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شورا‌ها نهاد‌های مردمی و قانونمند هستند، افزود: قوانین تصویب شده در مجلس باید براساس مقتضیات محلی باشد و این قوانین باید در راستای توسعه شهر‌ها در زمینه‌های مختلف اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سهم 10 درصد سوخت خودرو‌ها باید به صورت ماهیانه به شهرداری‌ها پرداخت شود، گفت: اما در حال حاضر این قانون اجرایی نمی‌شود و دولت سهم 10 درصد سوخت خودرو‌ها را به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/63004/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول