اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

منحرف نشدن دولت جدید از راه اصلی انقلاب اسلامی

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند: با توجه به اینکه دولت جدید به تازگی کار خود را آغاز کرده باید با جهت‌گیری درست و منحرف نشدن از راه اصلی انقلاب اسلامی ایران و صبر و استقامت بر جهت‌گیری نظام اسلامی به وظائف خود عمل کند.

منحرف نشدن دولت جدید از راه اصلی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در ارتباط با تقوا اظهار داشت: مردی از امام صادق (ع) در خواست کرد: توصیه‌ای برایم بفرمائید. حضرت فرمودند «اِتَّقِ اللَّهَ حَیْثُ کُنْتَ فَاِنَّکَ لا تَسْتَوْحِشُ؛ از خدای تبارک و تعالی در هر جائی باشی بپرهیز که اگر چنین کردی هیچ وقت دچار وحشت نمی‌شوی، چه وحشت در دنیا و چه در آخرت.

امام جمعه جوادآباد گفت: وحشت در دنیا را خداوند بر می‌دارد چرا که روایت است که خداوند فرمود هر کسی از خداوند بترسد خداوند کاری می‌کند که همه از او بترسند و اگر از خدا نترسد خداوند کاری می‌کند که از همه بترسد و وحشت داشته باشد. بنابراین در دنیا دیگر آرامشی نخواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وحشت در آخرت را هم از او بر می‌دارد چرا که افراد با تقوا وقتی از دنیا می‌روند خداوند از ملائکه رحمت برای آن‌ها انیس و مونس می‌فرستد که از وحشت قیامت در امان باشند ولی کسانی که از خدا نترسیدند و گناه کردند در آخرت تحویل ملائکه عذاب و غضب داده خواهند شد.

امام جمعه جوادآباد عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود را از جمله عوامل تحکیم خانواده برشمرد و افزود: محبت و مهربانی و عطوفت، کم توقعی، تغافل و خود را به فراموشی زدن، رفق و مدارا، ایجاد و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در خانواده، غیرت‌مندی و عفت ورزی و عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود از جمله موارد موثر در تحکیم خانواده است.

وی در ادامه وظایف مرد در خانواده را برشمرد و عنوان کرد: زیبا صحبت کردن شوهر با زنش (همسرش)، تأمین نیازهای دینی (هدایت خانواده به سوی خدا و کمال معنوی)، مشورت و احترام به زن از جمله وظایف مرد در خانواده است.

امام جمعه جوادآباد در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهر نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در سال 253 ه.ق عنوان کرد: ایشان در محضر امام هادی (ع) به مرتبه‌ای از علم و اجتهاد و وثوق رسید که آن حضرت به ابوحماد رازی فرمود «إذا اشکل علیک من أمر دینک بناحیتک، فسل عنه عبدالعظیم بن عبدالله الحسنى ... ؛ یعنی اگر در شهر و محل سکونت خود (شهر ری) در مسائل دینی به مشکل برخوردی از حضرت عبدالعظیم (ع) بپرس و سلام مرا به او برسان.

وی ادامه داد: این مقام ارزشمندی است که انسان مورد وثوق امام (ع) قرار بگیرد و تمام زندگی و علم و دانش و اعتقادات او مورد تایید امام هادی (ع) قرار بگیرد. 

حسینی گفت: ایشان در دوران خفقان عباسی و دشمنی سختی که با علویان روا می‌داشتند موجب هجرت به ری شد و در آنجا در گذشت و آن حضرت را شهید و مسموم نیز دانسته‌اند.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به جمعه اول شهریور، روز بزرگداشت ابن سینا که آن را به‌عنوان روز پزشک نیز نامیده‌اند، بیان داشت: ابن سینا از حکمای نام‌دار جهان اسلام است و در جوانی علامه دهر گردید. یکی از خصوصیات پسندیده و معنوی ایشان که در رشد علمی او نقش بسزائی داشت این بود که هر گاه مسأله‌ای بر او مشکل می‌شد با وضو به مسجد شهر می‌رفت و حل آن را از خداوند می‌خواست و نتیجه هم می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: به پاسداشت این پزشک نامدار مسلمان روز اول شهریور را در ایران روز پزشک نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه جوادآباد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) در جنگ احد در سال 3 ه.ق خاطرنشان کرد:

همان‌طور که می‌دانید طبق روایات و آیات قرآن گناه دو اثر در انسان می‌گذارد اول اینکه از معنویت ساقط می‌کند و او را از شفافیت می‌اندازد و به حیوانیت نزدیک می‌کند دوم اینکه در بسیاری از میدان‌ها (میدان نبرد، میدان سیاسی، در مقابله با دشمن، در کار سازندگی، درکار تعلیم و تربیت و در آنجائی که استقامت لازم است و آنجائی که فهم و درک عمیق لازم است) انسان را ناکام می گذارد و انسان شکست می‌خورد. این دو اثر در جنگ احد اتفاق افتاد یعنی اینکه مسلمانان طبق وعده « وَ لَقَدْ صَدَقَکُمُ اللّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ ... (152) » که به مسلمانان داده است پیروز شدند چون که مقاومت کردند.

وی افزود: اما به خاطر گناه و لغزش عده‌ای از سربازان که از تنگه مراقبت می‌کردند قضیه برعکس شد و مسلمانان شکست خوردند.

امام جمعه جوادآباد در ادامه فرارسیدن هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: هفته اول شهریور یعنی فاصله شروع ماه شهریور تا سالروز شهادت دو تن از دولت مردان دلسوز و ایثارگر شهیدان رجائی و باهنر به‌عنوان هفته دولت نامگذاری شده است و علت آن هم این است که این دولت نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور عهده دار اداره آن گردید و صادقانه در خدمت آرمان‌های مقدس انقلاب و خط پویای امام بودند و در نهایت خون سرخ آنها پشتوانه این انقلاب و الگوی همه دولت‌مردان پس از خود شدند.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت جدید به تازگی کار خود را آغاز کرده باید با جهت‌گیری درست و منحرف نشدن از راه اصلی انقلاب اسلامی ایران و صبر و استقامت بر جهت‌گیری نظام اسلامی به وظائف خود عمل کند. 

امام جمعه خیرآباد: خدمت صادقانه و ایستادگی پای آرمان‌های نظام وظیفه دولت‌مردان است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به پانزدهم شوال، سالروز شهادت حمزه سیدالشهداء، عمومی پیامبر (ص) و حضرت عبدالعظیم حسنی از رجال اهل بیت (ع) را تسلیت گفت.

امام جمعه خیر‌آباد با اشاره به فرارسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولت مردان شهید انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: آسان کردن زندگی برای مردم، توجه جدی به مساله سند چشم‌انداز بیست ساله، تقویت عقیده و عمل دینی مردم یعنی دستگاه های خدماتی هدایتی مانند صدا و سیما و آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد و ...  در جهتی حرکت کنند که مردم متدین بار بیایند و به مبانی دینی معتقد باشند و عملا پایبند بشوند و استکبار ستیز باشند که آمریکا و صهیونیسم مظهر استکبارند. چون استکبار آفت بشریت است و مبارزه قاطعانه با فساد از جمله وظائف دولت مکتبی است و رهبر معظم انقلاب هم به آن‌ها تاکید فرمودند.

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول