اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

حرمت نگاه داشتن مردم و پاسداری از حقوق مردم از وظایف حکومت اسلامی است

امام جمعه چناران گفت: در نظام اداری آنچه باید در راس مناسبات و رفتارهای حاکم باشد حرمت نگاه داشتن و پاسداری از حقوق مردم است که از وظایف حکومت اسلامی است.

حرمت نگاه داشتن مردم و پاسداری از حقوق مردم از وظایف حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر گفت: به گواه کسانی که با این دو شهید مباشرت و معاشرت داشته این دو یار وفادار امام (ره) انسان‌هایی خود ساخته با سجایای اخلاقی والا بودند که در میدان مبارزه با هواهای نفسانی گوی سبقت را ربوده‌اند.

وی افزود: از شاخصه‌های زندگی این دو شهید بزرگوار عدم تغییر رفتار و کردارشان در قبل و بعد از مسئولیت بوده است، ساده زیستی و مردمی بودن از ویژگی‌های مهم این دو شهید بود.

وی ادامه داد: مسئولیت در نظام اسلامی طعمه نیست بلکه امانت است، زمانی که نگاه انسان به خود، مردم، مافوق خود و کار اصلاح شده و با نگاهی توحیدی و پاک به این امور نگریسته و بر اساس این نگاه عمل شود آنگاه مسئولیت مثل خدمت کردن و عبادت نمودن و همچنین همپای لذت و همتی رشد و شکوفایی است.

امام جمعه چناران بیان داشت: اگر کارکنان نظام اداری خود را کریم ببینند، کریمانه رفتار می‌کنند و کرامت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام تاجی به اهداف حکومت اسلامی از نگاه دین اشاره کرد و گفت: بر اساس بینش و اندیشه سیاسی اسلام حکومت یک هدف نیست بلکه وسیله ای برای اجرای احکام و حدود الهی و ابزاری است برای عملیاتی شدن امور اجتماعی برای خدمت‌رسانی بهتر به بندگان خدا، اهمیت، ارزش و جایگاه حکومت دینی بدان جهت است که به وسیله آن اهداف و ارزش‌های الهی محقق می‌گردد و بسترهای مناسب را در جامعه برای بندگان خدا در مسیر رشد الهی فراهم می‌نمایند.

ایشان با اشاره به اوضاع مصر و آزادی حسنی مبارک گفت: مقام معظم رهبری پس از انقلاب مصر تذکراتی را به انقلابیون مصر دادند و فرموده بودند که مراقب این امانت بزرگ باشید و غرور و ساده‌انگاری دو آفت بزرگ پس از پیروزی هر انقلاب است و به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید ولی متاسفانه به این تذکرات دلسوزانه و پدرانه عمل نشد و امروز انقلاب مصر گرفتار فریب و شیطنت استکبار و صهیونیزم شد و پس از مدت کوتاهی انقلاب مردم مصر دچار آسیب و انحراف گردید.

امام جمعه چناران به انفاق‌های مستحب اشاره کرد و گفت: صدقه دادن، احسان کردن، وقف، قرض الحسنه و ... همه از مصادیق انفاق‌های مستحب هستند که انسان با انجام دادن آن‌ها به خشنودی خدا نزدیک می‌شود.

حجت‌الاسلام تاجی گفت: ریشه تمام این فضایل و خوبی‌ها متعلق به خداست و انسان‌های مومن و شایسته با انجام این صفات خودشان را متصف به صفات الهی می‌نمایند و جزء بندگان شایسته و برگزیده الهی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/ر/40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول