اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

مهم‎ ترین وظیفه رئیس‌جمهور گشایش مشکلات اقتصادی است

امام جمعه نیشکهر گفت: مهمترین وظیفه رئیس جمهور، گشایش مشکلات اقتصادى و ایجاد غنا در کشور و ارتقاى فرهنگ و فکر و عمل دینى مردم است‏‏.

مهم‎ ترین وظیفه رئیس‌جمهور گشایش مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد الزهرا (س) نیکشهر با اشاره به‏ مناسبت آغاز هفته دولت و آغاز به کار دولت یازدهم اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه رئیس جمهور، گشایش اقتصادى و ایجاد غنا در کشور و ارتقاى فرهنگ و فکر و عمل دینى مردم است‏‏.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به رسالت دولت در تقویت عقیده و عمل دینى مردم‏ گفت: ریاست در جامعه اسلامى، ریاست مادى محض و صرف نیست؛ اداره امور زندگى مردم هست، همراه با هدایت، تا آنجایى که مى‏توانیم، باید راه هدایت مردم را باز کنیم و مردم را هدایت کنیم.

وی ادامه داد: خیلى از ابزارهاى هدایت از جمله صدا و سیما در اختیار دستگاه‏‌هاى حکومتى است.

وی با اشاره به استکبارستیزى‏ جمهوری اسلامی گفت: اگر ما براى جامعه انقلابى و اسلامى، به دیپلماسى انقلابى و اسلامى قائل هستیم، باید در درجه اول، جهت‏گیرى اسلامى حفظ شود و گستاخى و شجاعت در مقابل تهدیدهاى دشمنان و قدرت‎هاى بزرگ و نیز حاکمیت عقل و منطق بر تصمیم‏گیرى‏ها و حرکات مورد توجه قرار بگیرد. این، خط درست دیپلماسى است.

سرگزی بیان کرد: براى خیلى‏ها که بین انقلابى‏گرى و برخورد منطقى منافات مى‏بینند، عمل انقلابى همراه با تشکیلاتى منطقى و دقیق و حساب‏شده، قابل جمع نیست. ما مشاهده مى‏کنیم که این‏ها مى‏تواند با هم جمع شود. انقلابى‏گرى به این نیست که ما آن جایى که نباید پرخاش کنیم، بى‏خودى پرخاش کنیم. انقلابی‌گرى به آن است که ما مواضع اسلامى و انقلابى را قاطعانه و بدون رودربایستى و مرعوب‏شدن و خام‏شدن در مقابل برخى از چهره‏هاى امیدبخش کاذب حفظ کنیم.

وی ادامه داد: امروز براى مردم مسأله استکبارستیزى، روشن‏تر و واضح‏تر و مطلوبتر از سال‎هاى قبل و اوائل انقلاب است، امروز مردم خیلى چیزها را به چشم خودشان مشاهده کرده‎‏اند، به‏ وضوح تجربه کرده‏اند، لذا خیلى چیزها برایشان روشن است. مسئله خدمت‏ رسانى همین‏جور است، مسئله مبارزه دائم براى پیشبرد کشور همین‏جور است؛ این‏ها باید جهت‏گیرى‏هاى کلى دولت باشد.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول