اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان:

بسیج فرهنگ پیامبر(ص) را در مساجد پیاده می‌کند

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان گفت: بسیج در واقع فرهنگ پیامبر(ص) را در مساجد پیاده می‌کند.

بسیج فرهنگ پیامبر(ص) را در مساجد پیاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، آیت‌الله قنبر درویشی ظهر امروز در همایش ائمه جماعت و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در این شهرستان، به تاریخ بنای مسجد در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) به محض ورود به مدینه و در دست گرفتن قدرت اقدام به ساخت مسجد کرد، گفت: نخستین کار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام پس از رسیدن به قدرت ساخت و بنای مسجد است و این بیانگر جایگاه رفیع و شریف این پایگاه دینی است.

همچنین مقام و منزلت خادمان مساجد را بسیار والا و بالا دانست و با ذکر این مطلب که نظافت خانه خدا به عنوان مهم‌ترین وظیفه بر عهده حضرت ابراهیم و فرزندش حضرت اسماعیل بود، اظهار داشت: کسانی که در مساجد توفیق خدمت دارند وظیفه خطیر، حساس و ارزشمندی بردوش دارند.

وی در توجه به عمران مادی و معنوی مساجد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: مومن کسی است که اگر خداوند به وی تمکن و قدرت داد با هر میزان توانایی در قبال مسجد مسئولیت دارد.

درویشی در ادامه تشکیل بسیج در مساجد را عملی ارزنده و مفید دانست و اذعان کرد: بسیج در واقع فرهنگ پیامبر را در مساجد پیاده می‌کند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان به بیان نقش کاربردی مساجد پرداخت و بیان داشت: مسجد پایگاه دینی و محلی برای تربیت انسان‌های وارسته است.

وی، نقش مساجد را در شکل گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم و اساسی دانست و اضافه کرد: رزمندگان، آزادگان و جانبازان و شهدا همه تربیت شده مسجد و برآمده از این مکان معنوی هستند.

درویشی، نقش ائمه جماعت مساجد را جذب مردم به مسجد و امور دینی مهم خواند و بیان کرد: اخلاق ائمه جماعت و روحانی مساجد برای مردم به ویژه قشر جوان نیکو و دارای جاذبه باشد.

وی تأکید کرد: عمران معنوی مساجد و پر کردن این سنگر دینی تنها با احساس مسئولیت میسر و ممکن است.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ 67 روزه اعراب و اسرائیل در 44 سال پیش اشاره کرد و گفت: اگر در آن زمان اعراب در مقابل عده ناچیز اسرائیل شکست خوردند و باعث شد که مسجد الاقصی و بیت المقدس به آتش کشیده شود امروز حزب الله قهرمان لبنان، اسرائیل را به فضاحت هر چه تمام شکست داده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان ادامه داد: امروز موج بیداری اسلامی که از مساجد و محل عبادت شکل می‌گیرد دنیا را برای انقلاب عظیمی برای ظهور منجی بزرگ آماده می‌کند.

در این مراسم که به همت اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخریه و سپاه ناحیه میناب در مسجد جامع پاکوه این شهرستان برگزار شد از 30 نفر از اعضا هئیت امنای 30 مسجد در میناب تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/88004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول