اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

نیمی از کارکردهای مساجد فعال نشده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: نیمی از ظرفیت‌های مسجد در جامعه ما بدون استفاده رها شده است.

نیمی از کارکردهای مساجد فعال نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی 21 آگوست را به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرده که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در این روز صهیونیست‌ها به بیت‌المقدس حمله کردند و بخشی از این مکان را از بین بردند و هر چند این نخستین و آخرین تهاجم آنان نبود، اما با نامگذاری روزی به یاد این حادثه جریانی در جهان اسلام علیه صهیونیزم پدیدار شد.

رضایی ادامه داد: جایگاه مساجد برای نسل جوان کمتر تبیین شده است.

این مسئول مسجد را یک رسانه بزرگ دانست که می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند چنانکه در صدر اسلام مسجد محل تدریس علم، قضا و قضاوت، ساماندهی و پشتیبانی جهاد و حتی محل برگزاری جشن‌های عروسی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: در حال حاضر چند هزار مسجد در استان فارس وجود دارد که بیشتر آنها پس از انقلاب ساخته شده و علاوه بر این ظرفیت عظیمی در حسینیه‌ها و امامزادگان نیز نهفته که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و توسط مسجدی‌ها به ثمر نشست و اکنون باید این جایگاه را حفظ کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: بزرگداشت این روز برگزاری مراسم ختم نیست بلکه در اوج توطئه‌های تبلیغاتی دشمن علیه نظام اسلامی، پیامی به این معنا می‌دهد که جمهوری اسلامی خود از بزرگ‌ترین قربانیان ترور است.

به گفته این مسئول، نامگذاری زمان شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات دولت‌های مختلف است.

وی در ادامه گفت: دهه فجر بیان دستاوردهای معنوی انقلاب بوده و هفته دولت موعد بیان خدمات دولت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس دولت نهم و دهم را در محرومیت‌زدایی و انجام کارهای زیربنایی موفق توصیف و عنوان کرد: از آنجا که تبلیغات در مورد کارآمدی نظام بسیار است باید کارها و خدمات دولت را به مردم نشان داد.

رضایی با اشاره به برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه‌ها به همین مناسبت، اذعان داشت: برگزاری مراسم در حرم احمدبن موسی، برگزاری نمایشگاه در جوار مصلای نماز جمعه، برگزاری مراسم تجلیل از کارمندان با حضور استاندار و معاونان وی و افتتاح پروژه‌های مختلف از جمله برنامه‌های هفته دولت است.

انتهای پیام/ 2448/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول