اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه ملایر خبر داد

مساجد عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی کشور

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر مساجد را بزرگترین پایگاه فرهنگی برشمرد و گفت: مساجد نباید تنها مکانی برای برگزاری برنامه‌های ترحیم باشد.

مساجد عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام مجتبی نجفی ظهر امروز در مراسم نکوداشت دهه مساجد در مسجد حاج قاسم ملایر اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام بزرگترین پایگاه برای انجام امور مهم و برنامه‌ریزی‌های جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به قداست و عظمت مساجد به عنوان خانه الهی تأکید فراوان داشته است، ادامه داد: این کتاب آسمانی از کسانی که برای ساخت مسجد قدم بردارند به عنوان ایمان‌آورندگان به خدا یاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر مساجد را عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی و مهم‌ترین سنگر انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: حرکت‌های ضد رژیم شاهنشاهی به رهبری امام (ره) از مساجد شروع شد.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز مساجد به عنوان پایگاه اصلی و مهم در حرکت رزمندگان به جبهه نقش مؤثری ایفا کردند.

نجفی مساجد را مرکز فقه و آموزش‌های دینی نیز برشمرد و عنوان داشت: در گذشته طلاب در مساجد علاوه بر عبادت و خودسازی، به مباحث آموزش در علوم دینی نیز می‌پرداختند.

وی بر احیا و نکوداشت مساجد تأکید کرد و گفت: امروز باید جاذبه‌های مساجد را برای مردم به ویژه جوانان بالا ببریم.

مدیر حوزه علمیه ملایر در ادامه گفت: در این زمینه مساجد نباید تنها مکانی برای برگزاری برنامه‌های ترحیم باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان با نقشه‌های شوم خود سعی در کمرنگ کردن حضور مردم به خصوص جوانان در مساجد و کاهش جذابیت معنوی مساجد دارند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز با اشاره به اینکه 340 مسجد در شهرستان ملایر وجود دارد افزود: از این تعداد 64 مسجد در شهر ملایر است.

محمدرضا بشری به وجود شش مسجد تاریخی در ملایر اشاره کرد و گفت: این مساجد قدمت بالایی دارند و نقوش قدیمی دست نخورده در آنها باقی است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان تاکنون پنج مسجد تاریخی در ملایر به ثبت فهرست آثار ملی رسیده و مسجد امامزاده خاتون ملایر نیز در نوبت فهرست آثار ملی قرار دارد.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول