اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 20 سال

مفهوم مدیریت یکپارچه شهری عملیاتی نشده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: پس از گذشت 20 سال هنوز مفهوم مدیریت یکپارچه شهری در سطح کشور عملیاتی و محقق نشده است.

مفهوم مدیریت یکپارچه شهری عملیاتی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا کاظمیان ظهر امروز در سومین نشست  مشترک شهرداران کلان‌شهر‌ها و فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه مدیریت شهری از موضوعاتی محسوب می‌شود که طی 20 سال گذشته همواره مورد پیگیری قرار گرفته است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما هنوز پس از گذشت 30 سال مدیریت شهری در کشور اجرایی نشده است.

وی به ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری در راستای واگذاری تصدی‌های دولت در شهر‌ها به شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌های کشور تنها 40 درصد از وظایف متعارف شهرداری‌های دنیا را انجام می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها 20 درصد وظایف متعالی را به هیچ عنوان در سطح کشور انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: طی 20 سال گذشته دولت هیچ دفاعی از شهرداری‌ها انجام نداده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به سوی گوشه‌گیری حرکت کرده‌اند، اضافه کرد: پس از گذشت 20 سال هنوز مفهوم مدیریت یکپارچه شهری در سطح کشور عملیاتی و محقق نشده است و این مدیریت باید هر چه سریع‌تر در سطح کشور اجرایی شود.

کاظمیان با اشاره به اینکه اجرای مدیریت یکپارچه شهری نیازمند تاکتیک‌ها، روش‌ها و راهکار‌های موردنیاز است، تاکید کرد: نهاد‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موردنیاز در کشور در راستای ارتقای وضعیت شهر‌ها ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه شهری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، افزود: استقرار دولت جدید فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای تحقق مدیریت واحد شهری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای اجرای مدیریت یکپارچه شهری ضرورت دارد، گفت: طی 20 سال گذشته موضوع مدیریت یکپارچه شهری در سطح کشور کلمه جا‌افتاده‌ای نبوده است.

انتهای پیام/63004/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول