اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عدم پیشرفت ارتباطات رسانه‌ای شهرضا در چند دهه گذشته

با وجود ظرفیت‌های بزرگ و قابل توجه در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها افزایش امکانات زیرساختی در این حوزه، شهرضا در طول چند دهه گذشته پیشرفت ارتباطات رسانه‌ای و زیر ساختی نداشته است..

عدم پیشرفت ارتباطات رسانه‌ای شهرضا در چند دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، امکانات، زیرساخت‌ها و ارتباطات رسانه‌ای این شهرستان در طول چند دهه گذشته پیشرفت چندانی نداشته و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های انجام گرفته در این عرصه خطیر با همت و از خودگذشتگی اصحاب رسانه میسر شده است.

در وضعیتی که براساس اطلاعات موجود سابقه چاپ و انتشار مطبوعات محلی و فعالیت خبرنگاران رسانه‌های مختلف ملی در سطح این شهرستان به بیش از 70 سال گذشته باز می‌گردد، اما باید به این موضوع تلخ اذعان کنیم که بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز این عرصه در شهرضا متناسب با رشد و تعالی رسانه‌ها پیشرفت نکرده و این موضوع به بروز مشکلات مختلف برای اصحاب رسانه و خبرنگاران منتج شده است.

عدم تعریف شبکه مدیریتی کارآمد و حرفه‌ای در سطح روابط عمومی اداره‌ها و سازمان‌ها از مهم‌ترین این مسایل است که با وجود اجرای برخی برنامه‌های مقطعی از قبیل همایش روابط عمومی‌های برتر شهرضا در سال 87، برگزاری‌های دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای مسئولان روابط عمومی اداره‌ها و سازمان‌ها و تشکیل کمیته روابط عمومی‌ها تاکنون به نتایج مطلوبی منتهی نشده است و باید برای دست‌یابی به اهداف متعالی نسبت به تدوین سیاست‌گذاری‌های بلند مدت در این شهرستان اقدام شود.

ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی اصحاب خبر و رسانه از دیگر مسایل مهمی است که در طول ادوار مختلف در سطح این شهرستان مورد کم توجهی قرار گرفته و در نتیجه به کناره گیری تعداد قابل توجهی از فعالان رسانه‌ای در سطح این شهرستان طی چند دهه گذشته منتهی شده و به طور مثال باید از اخراج دسته جمعی خبرنگاران از نشست کمیته امنیت اجتماعی شهرضا در چند روز گذشته از سوی یکی از کارمندان دولت به عنوان بارزترین مصداق این حقیقت تلخ اشاره کنیم.

تبیین جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها در رشد و آبادانی شهرضا در طول هفت دهه گذشته برای عموم مردم از دیگر نیازهای کنونی این شهرستان در حوزه فرهنگ عمومی است که به طور مثال باید با اختصاص بخش مناسب در سطح دو موزه جدید که در نقاط ورودی و خروجی شهر با محوریت میراث فرهنگی و شهرداری در مرحله راه‌اندازی قرار گرفته نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به جایگاه فاخر مطبوعات و رسانه‌ها در تاریخ شهرضا اقدام شود.

یکی از برنامه‌های مفید و سازنده‌ای که در حوزه مردم شناسی شهرضا در مرحله اجرایی قرار گرفته بحث تدوین اطلس فرهنگی شهرستان در قالب یک مجموعه شش جلدی است که با محوریت جمعی از پیشکسوتان فرهنگ و ادب مدون شده و با اختصاص یک بخش مناسب در این مجموعه به پیشینه مطبوعات و رسانه‌ها باید در راستای تبیین عمومی عملکرد این عرصه خطیر برای اقشار مختلف جامعه اقدام شود.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرضا در طول ادوار مختلف بحث انتشار مطبوعات محلی با هدف اطلاع رسانی مداوم و آگاه سازی متقابل مردم و مسئولان از مشکلات شهرستان بوده که براساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون بیش از 14 نشریه در قالب ماهنامه و هفته نامه در سطح شهرضا منتشر شده که تعداد قابل توجهی از آنها در گذر دوران با مشکلات مختلف مواجه شده و ناچار به تعطیلی شده‌اند که برای جلوگیری از تداوم این مسایل باید آسیب شناسی اصولی با حضور نخبگان و کارشناسان انجام گیرد و بسترسازی مناسب برای حمایت‌های مادی و معنوی از این مطبوعات انجام بگیرد.

مسایل و مشکلاتی که مطرح شد نکات قابل توجهی به شمار می‌رود که در طول ادوار مختلف موجب آزردگی جمعی از فعالان مطبوعات و رسانه‌ها را در شهرضا ایجاد کرده و انتظار می‌رود با درایت و هوشمندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید شاهد حل و فصل این مشکلات و نارسایی‌های در سطح شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام/63011/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول